[cat] El present treball tracta el Trastorn de Dèficit d´Atenció amb o sense Hiperactivitat
(TDAH), elaborant una revisió teòrica i conceptual d´aquest trastorn neuro-biològic, a
partir de l´estudi dels aspectes més significatius incloent l´evolució històrica, etiologia,
classificació, prevalença, protocol de detecció, tractament al respecte i com són els
alumnes TDAH a les escoles, amb la finalitat de conscienciar la comunitat educativa.
Tanmateix coneixerem la realitat escolar mitjançant un treball d´investigació envers les
diverses metodologies que es duen a terme a les escoles d´Eivissa davant aquest trastorn
a infantil.
Finalment, es presenta una sèrie d´orientacions metodològiques i activitats per millorar
el procés d´aprenentatge d´aquests infants a l´etapa d´educació infantil.
[eng] This essay is about the Attention Deficit Disorder with Hyperactivity Disorder
(ADHD), developing a conceptual and theoretical review of this neuro-biological
disorder, based on the study of the most significant aspects including historical
evolution, etiology, classification, prevalence, protocol detection, treatment and respect
such as ADHD students at schools with raising awareness in the educational
community.
Also we´ll know the school reality with investigation work towards several
methodologies that Ibiza schools use in children classrooms.
Finally, this work presents several a series methodologies orientations and activities to
improve the learning process of these children in the stage of infant education.