[cat]Aquest treball tracta el dret a l’ensenyança dels infants que pateixen una malaltia crònica i les
diferents necessitats que poden presentar. Argumenta els beneficis que comporta seguir
escolaritzat a l’aula hospitalària o a casa sense perdre el contacte amb el centre de referència
per tal de desenvolupar una educació la més normalitzada possible.
Per atendre els nens i facilitar la seva tornada al centre el mitjà més idoni i eficient resulta ser
l’educació inclusiva. Per analitzar els resultats d’aquestes intervencions, he fet un estudi d’un
cas real amb un noi que patí una malaltia crònica i rebé suport educatiu de diferents serveis.
[eng]This paper talks about the children education who have chronic disease and the different
needs that they can present. I argue the benefits that involve study in a hospital classroom or
at home without losing the contact with the school of reference to develop a normalised
education.
To look after the children and facilitate their return at school, the most suitable and efficient
way is the inclusive education. To analyse the results of these interventions, I include a case
focused in a real boy who had a chronic disease and received educational support from
different services.