dc.contributor |
Pomar Fiol, Maria Isabel |
|
dc.contributor.author |
Masana Rotger, Marta
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-01-29T08:27:09Z |
|
dc.date.available |
2018-01-29T08:27:09Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-29 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/4478 |
|
dc.description.abstract |
[cat]El beneficis que pot aportar el programa Filosofia 3/18 a l’educació i al
pensament dels infants, són incomptables. La seva implantació a les escoles és vital. Es
fa evident que la professionalitat dels mestres que duen a terme aquest programa a les
escoles és de gran vàlua.
Per aquest motiu, a partir de tot un seguit d’observacions i transcripcions –en
concret 48 sessions-, en el treball hi trobem un buidatge sistematitzat de les
intervencions docents en relació a un dels aspectes fonamentals del projecte: les
habilitats de pensament. Centralitzant el seu focus d’observació en les qüestions que els
docents formulen, amb la pretensió d’adonar-nos de la importància d’aquestes
intervencions, i la seva evolució, -des d’una aula de tres anys fins al darrer curs de
primària-. Es pot constatar en la recollida i elaboració de dades cada sessió, que els
infants aconsegueixen pensar millor, per si mateixos, des d’una perspectiva
democràtica, de manera crítica, creativa i curosa.
Per contextualitzar, el treball també compta amb un marc teòric, on hi podrem
trobar una explicació sintetitzada del programa Filosofia 3/18, els seus orígens, la seva
posada en pràctica, i la seva aplicació a l’educació infantil. |
|
dc.description.abstract |
[eng]The profits that the program Philosophy 3/18 can offer to the education and the
thought process of children are countless. Its implementation in schools is vital. It
becomes evident that the professionalism of the teachers that carry out this program in
the schools is of great value.
For this reason, taking into account a series of observations and transcripts -
specifically 48 sessions-, in the following paper the role of the teacher in relation with
one of the fundamental aspects of the project, the skill of thought, is analyzed. The
focus of the observation is put on the questions that they formulate to let us become
aware of the importance of these interventions and their development, -from a threeyear-old
class to the last year of primary school- which allow children to achieve a
better thinking from a democratic perspective in a critical, creative and more accurate
way.
To put it into context, this paper provides a theoretical frame as well. A
synthesized explanation of the program Philosophy 3/18 is given to explain its origins,
its implementation and its application in child education. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Anàlisi de les intervencions docents, per afavorir el desenvolupament de les habilitats de pensament, en el marc del programa Filosofia 3/18 |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Filosofia 3/18 |
ca |
dc.subject.keywords |
habilitats de pensament |
ca |
dc.subject.keywords |
praxis docent |
ca |
dc.subject.keywords |
intervencions docents |
ca |
dc.subject.keywords |
comunitat de recerca |
ca |