Anàlisi de les intervencions docents, per afavorir el desenvolupament de les habilitats de pensament, en el marc del programa Filosofia 3/18

Show simple item record

dc.contributor Pomar Fiol, Maria Isabel
dc.contributor.author Masana Rotger, Marta
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-01-29T08:27:09Z
dc.date.available 2018-01-29T08:27:09Z
dc.date.issued 2018-01-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4478
dc.description.abstract [cat]El beneficis que pot aportar el programa Filosofia 3/18 a l’educació i al pensament dels infants, són incomptables. La seva implantació a les escoles és vital. Es fa evident que la professionalitat dels mestres que duen a terme aquest programa a les escoles és de gran vàlua. Per aquest motiu, a partir de tot un seguit d’observacions i transcripcions –en concret 48 sessions-, en el treball hi trobem un buidatge sistematitzat de les intervencions docents en relació a un dels aspectes fonamentals del projecte: les habilitats de pensament. Centralitzant el seu focus d’observació en les qüestions que els docents formulen, amb la pretensió d’adonar-nos de la importància d’aquestes intervencions, i la seva evolució, -des d’una aula de tres anys fins al darrer curs de primària-. Es pot constatar en la recollida i elaboració de dades cada sessió, que els infants aconsegueixen pensar millor, per si mateixos, des d’una perspectiva democràtica, de manera crítica, creativa i curosa. Per contextualitzar, el treball també compta amb un marc teòric, on hi podrem trobar una explicació sintetitzada del programa Filosofia 3/18, els seus orígens, la seva posada en pràctica, i la seva aplicació a l’educació infantil.
dc.description.abstract [eng]The profits that the program Philosophy 3/18 can offer to the education and the thought process of children are countless. Its implementation in schools is vital. It becomes evident that the professionalism of the teachers that carry out this program in the schools is of great value. For this reason, taking into account a series of observations and transcripts - specifically 48 sessions-, in the following paper the role of the teacher in relation with one of the fundamental aspects of the project, the skill of thought, is analyzed. The focus of the observation is put on the questions that they formulate to let us become aware of the importance of these interventions and their development, -from a threeyear-old class to the last year of primary school- which allow children to achieve a better thinking from a democratic perspective in a critical, creative and more accurate way. To put it into context, this paper provides a theoretical frame as well. A synthesized explanation of the program Philosophy 3/18 is given to explain its origins, its implementation and its application in child education.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Anàlisi de les intervencions docents, per afavorir el desenvolupament de les habilitats de pensament, en el marc del programa Filosofia 3/18 ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Filosofia 3/18 ca
dc.subject.keywords habilitats de pensament ca
dc.subject.keywords praxis docent ca
dc.subject.keywords intervencions docents ca
dc.subject.keywords comunitat de recerca ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics