dc.contributor |
Pinya Medina, Carme
|
|
dc.contributor |
Sureda García, Inmaculada
|
|
dc.contributor.author |
Marí Blázquez, Ana
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-01-31T11:55:55Z |
|
dc.date.available |
2018-01-31T11:55:55Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/4591 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de fi de grau pretén ser un projecte d’investigació fomentat en estudiar
diferents aspectes relacionats amb la comunicació afectiva i dur a terme una avaluació en
relació a l’observat dins un aula. Per saber què és la comunicació afectiva i com funciona
hem de parlar de dos processos independents que després es lligaran, la comunicació i
l’afectivitat. La comunicació és l’intercanvi d’informacions que es dona entre persones. Té
diferents elements que hi participen i hi influeixen com l’entorn comunicatiu, l’emissor, el
receptor, el missatge que es vol transmetre... I, l’afectivitat es podria definir com el nivell de
satisfacció que ens donen les emocions que experimentam. A continuació, es parlarà de la
comunicació afectiva, què és i com es pot dur a terme. Aquest és el tema principal del treball.
Descobrim que la comunicació afectiva és aquella que consta d’una escolta activa i
d’interlocutors que saben expressar-se de forma emocional. Després es durà a terme una
observació i valoració del que succeeix dins una aula, entre el grup classe i la tutora. I,
finalment, es farà una proposta a partir dels resultats obtinguts, i una reflexió final. |
|
dc.description.abstract |
[spa] El presente trabajo de fin de grado pretende ser un proyecto de investigación fomentado en el
estudio de diferentes aspectos relacionados con la comunicación afectiva y llevar a cabo una
evaluación en relación con lo observado dentro de un aula. Para saber qué es la comunicación
afectiva y cómo funciona tenemos que hablar de dos procesos independientes que después se
ligarán, la comunicación y la afectividad. La comunicación es el intercambio de
informaciones que se da entre personas. Tiene diferentes elementos que participan e influyen
como el entorno comunicativo, el emisor, el receptor, el mensaje que se quiere transmitir... Y,
la afectividad se podría definir como el nivel de satisfacción que nos dan las emociones que
experimentamos. A continuación, se hablará de la comunicación afectiva, qué es y cómo se
puede llevar a cabo. Este es el tema principal del trabajo. Descubrimos que la comunicación
afectiva es aquella que consta de una escucha activa y de interlocutores que saben expresarse
de forma emocional. Después se llevará a cabo una observación y valoración de lo que sucede
dentro de una aula, entre el grupo clase y la tutora. Y, finalmente, se hará una propuesta a
partir de los resultados obtenidos, y una reflexión final. |
|
dc.description.abstract |
[eng]The present bachelor thesis serves as a research project aimed at the studying of the different
aspects related with the affective communication and at carrying out an evaluation of the
observations collected inside the classroom. To fully understand what affective
communication is and how it works we need to cover two relatively independent processes
that interact: communication and affection. Communication represents the exchange of
information between two or more people. It comprises different elements that influence it
such as the communication environment, the sender, the receiver and the message to be
transmitted… Affection could be defined as the level of satisfaction that we feel as a result of
the emotions we experience. In continuation, affective communication will be further
explained: what it supposes and how it can be carried out. This constitutes the main topic of
the present research. What we discover, is that affective communication consists of active
listening and of partners who know how to communicate effectively in an emotional manner.
Afterwards, an observation and evaluation will be carried out concerning what happens inside
the classroom, between the group and the tutor. Finally, based on the obtained results, an
improvement proposal will be suggested and a final reflection will be made. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
La comunicació afectiva des de la figura del tutor/a a l'educació infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
afecte, comunicació, competències i habilitats emocionals, vincle, escolta activa |
ca |
dc.subject.keywords |
Comunicació |
|
dc.subject.keywords |
Competències |
|
dc.subject.keywords |
Vincle |
|
dc.subject.keywords |
Escolta activa |
|