[cat]Aquest treball de Fi de Grau tracta sobre el joc heurístic i la importància de l’aprenentatge
manipulatiu a l’etapa d’educació infantil. El treball consta de dues parts, la primera fa referència
al marc teòric on hi ha diferents teories psicològiques i pedagògiques que el sustenten i la segona
part d’aquest, on trobem la intervenció educativa basada en el joc heurístic a una aula amb infants
de 1-2 anys, a través de la qual es pretén oferir una experiència real d’aprenentatge a través de la
manipulació d’objectes quotidians, que facilita l’adquisició de capacitats perceptives, cognitives,
socials i corporals. Els resultats de les observacions de la intervenció queden plasmades a través
de taules d’observació i les seves corresponents gràfiques per posteriorment extreure i elaborar les
conclusions.
És important que els mestres facilitin als infants ajuda per desenvolupar diferents competències i
actituds que li siguin útils per entendre el món que l’envolta i poder adaptar-se a ell sense dificultat.
[eng]This Final Project is about the importance of heuristic learning manipulative stage in infant
education. The project has got two parts, the first part is about the theoretical frame where there
are different psychological and pedagogical theories that support it and, in the second part we find
the educational intervention. Through this intervention it is expected to show a real learning
situation with the handling of everyday objects which helps to develop and acquire perceptual,
cognitive, social and physical skills. The results of the interventions are expressed throught the
observation tables and graphics and then, with all the information we can extrat and elaborate the
conclusions.
It is very important that teachers provide aids to develop the different competences and attitudes
to understand the world around them and adapt to it without difficulties.