[cat]És possible aconseguir que els centres educatius, i sobretot, els Mestres treballin i siguin
conscients de l’educació inclusiva?
La inclusió és una manera de viure, un pensament, una idea que es recolza des de la igualtat
d’oportunitats per a tots els nins/es. Consisteix en tot l’amor, esforç, dedicació i il·lusió que
poden rebre tots els alumnes de la mateixa manera entre tots ells. La inclusió és el que es
necessita per arribar a la innovació, a una nova metodologia de treball.
Aquest treball es basa en la història de vida d’una nina que ha viscut des de sempre al
costat d’una malaltia rara. És per aquesta raó que comença amb una base teòrica sobre la
inclusió i les malalties rares, però allò realment important en aquest treball és com han
viscut Isabel i la seva mare dins l’entorn educatiu amb una malaltia invisible que no es
deixa veure.
A partir d’una entrevista plena de vivències, experiències i opinions, es donarà resposta a
quin perfil ha de tenir un professor inclusiu, des del punt de vista d’un alumne que realment
necessita la inclusió en la seva vida.
[eng]Is it possible to get the schools, and above all, teachers work and be aware of the inclusive
education?
The inclusion is a way of life, a thought, an idea that is supported from the equality of
opportunities for all children. It consists of all the love, effort, dedication and enthusiasm,
Treball de Final de Grau en Educació Infantil 4
you can receive all the students in the same way between all of them. The inclusion is what
it takes to get to the innovation, a new methodology of work.
This work is based on the life story of a doll that has always lived with a rare disease. It is
for this reason that begins with a theoretical base on the inclusion and the rare diseases, but
what is really important in this work is how they have lived Isabel and her mother within
the educational environment with an invisible disease that does not let you see.
From an interview full of experiencies and opinions, it will give response to what must
have an inclusive teacher profil·le, from the point of view of a Student who really need the
inclusion in your life.