[cat]En aquest treball es pretén fer una recerca i formular una sèrie de propostes en vers la
sensibilitat estètica, partint de la natura i el que aquesta ens pot oferir per veure el món
amb uns altres ulls i gaudir dels petits moments que ens presenta el dia a dia.
En el món actual, on la vida accelerada és un factor condicionant, que també afecta la
infància, es planteja la necessitat d’ampliar la mirada per tal de poder gaudir d’aquells
elements efímers i amb grans qualitats que ens proporciona la natura en el dia a dia. La
intenció, principalment, és aprendre a gaudir d’aquests petits moments que es passen per
alt a causa de les presses. Així mostrar als infants que en un món accelerat ens hem de
permetre aturar un moment per gaudir del que el dia ens presenta.
Aprendre a veure el món, gaudir i emocionar-se amb les petites coses t’aporta felicitat
i plenitud. Per això és tan important fomentar la sensibilitat estètica des de l’escola, per fer
un canvi de mirada, aprendre a observar, interpretar el món de forma integral. Fer-se seu
un moment màgic.
El que es pretén és a partir d’una sèrie de propostes, les quals parteixen de la natura,
sensibilitzar els infants en aquesta dimensió estètica. Per posar el focus pens que hem de
partir del que entenem cada un per sensibilitat i estètica. El conjunt d’aquestes dues
paraules simbolitzen la capacitat d’entendre el món des d’un punt de vista emocional i
subjectiu. En aquest cas entendre la natura de forma emocional i subjectiva, implicant tots
els sentits en aquesta tasca.
D’aquesta forma el meu treball se centrarà en fer un anàlisi de la importància
d’ensenyar a l’escola a gaudir d’aquests moments que ens presenta la natura, fent un recull
de propostes de diferents autors i escoles capdavanteres en aquest àmbit i posteriorment
elaborant un llistat de propostes pròpies què es podrien dur a terme a les aules per tal de
fomentar la sensibilitat estètica vers la natura i el món que ens envolta.
3
Inicialment partiré d’alguns autors com Bruno Munari, Carrau Blau, Alfredo
Hoyuelos i d’escoles com Reggio Emilia, El Martinet, Gianni Rodari, Nau Escola per fer
recerca d’informació i propostes que hagin fet o dut a terme. A més d’articles d’altres
autos que parles sobre la importància de la sensibilitat estètica i com fomentar-la a l’aula.
[eng]This work aims to research and formulate several proposals towards aesthetic
sensitivity, based on nature and what it can offer us to see the world from another point of
view and enjoy the small moments that offers the day.
Nowadays, we’re living in a place with an accelerated lifestyle, so this is affecting
children too. There is a need to broaden the look to enjoy the ephemeral elements and
great qualities that nature provides us on daily basis. The main aim is to learn to enjoy
these little moments that are overlooked because of the rush. It shows that, children in a
fast-paced world, we should allow to stop just a moment and enjoy the present day.
Learning about the world, enjoy and get excited about the little things, gives you
happiness and fulfillment. Is for this reason, that is so important to promote aesthetic
sensitivity from school to make a change of look, learn to observe, interpret the world
holistically. Make itself a magical moment.
The idea is, beginning with several proposals, which are based on nature, to
sensitize children in this aesthetic dimension. To put the focus from thinking that we
understand what each sensitivity to aesthetics. All together, these words symbolize the
ability to understand the world from an emotional point of view and subjective. In this
case understand the nature in a emotional and subjective way, involving all the senses in
this task.
In this way, to analyze the importance of teaching in the school enjoy these
moments that nature presents us, making a series of suggestions by various authors and
leading schools in this field and subsequently preparing a list of its own proposals which
could be implemented in the classroom to promote aesthetic sensitivity towards nature and
the world around us.
Initially, I begin with authors such as Bruno Munari, Carrau Blau, Alfredo
Hoyuelos and schools and Reggio Emilia Martinet, Gianni Rodari, school building to
search for information and proposals that have been made or carried out. In addition, to
items of other authors that talk about the importance of aesthetic sensitivity and how to
encourage it in the classroom.