[cat] En els últims anys les cadenes hoteleres han mostrat una creixent
preocupació per tenir unes millors relacions amb els grups d’interès. També els
seus grups d’interès, han anat reclamant cada vegada millors pràctiques cap a
ells. A més a més, en el sector turístic s’ha observat com realitzant aquestes
practiques poden aconseguir un ràpid retorn financer de les despeses que
comporta la seva implantació. En un mercat tan competitiu com el que
s’estudiarà a continuació, la implantació de la Responsabilitat Social
Corporativa (RSC a partir d’ara) ha significat una via per diferenciar-se de la
competència.
Durant el treball, s’anirà observant que les cadenes hotelers centren la
comunicació de les seves accions socialment responsables a través de les
seves pàgines web i sobretot mostrant un compromís amb el medi ambient i
amb la societat en general. A pesar d’informar que la seva preocupació va
dirigida als stakeholders, l’objectiu final que persegueixen és crear una
preferència de marca. Aquesta pot esdevenir una possible clau d’èxit per les
empreses turístiques, sempre que el missatge comunicat vagi d’acord amb el
seu comportament.
[eng] In recent years, hotel chains have shown a growing concern to have greater
relationship with stakeholders. Also their stakeholders have been increasingly
demanding best practices to them. Furthermore, the tourism industry has been
observed that carrying out this practice can achieve a rapid return of financial
costs associated with its implementation. In a market as competitive as that
studied then the implementation of Corporate Social Responsibility (CSR from
this point forward) has meant a way to differentiate from the competition. With this academic work, we will see that the hotel chains focus its
communication of responsible actions by means of their websites and especially
try to prove a commitment with the environment and society. Despite reported
that concern is addressed to stakeholders, the ultimate goal that they pursue is
to create a brand preference. This can become a possible key to successful
tourism companies, if and when that the message communicated is according
to their behavior