La importància de les competències emocionals del professorat de secundària en la tasca educativa

Show simple item record

dc.contributor Prats García, Ernest
dc.contributor.author Escandell Salvador, Joan
dc.date 2014
dc.date.accessioned 2018-05-22T10:56:21Z
dc.date.available 2018-05-22T10:56:21Z
dc.date.issued 2018-05-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146069
dc.description.abstract [cat] En aquest Treball Final del Màster Universitari de Formació del Professorat de Secundària, es tracta de posar de manifest la importància de la variable competències emocionals del professorat com un element a tenir molt en compte en un context educatiu, cada cop més complex i divers, com és el del segle XXI, rescatant-les del tradicional oblit del que han estat objecte. Es realitza un recorregut pels antecedents més destacats en l'aproximació a un camp difícil d'operativitzar conceptualment, afirmant la necessitat d'obrir i centrar el debat en les característiques personals del docent, sense fanatismes ni estridències, tenint en compte que aquest és un camp molt sensible, però també clau per la identitat i el rol del professional de l'educació: per tant s'han de poder plantejar les passes inicials en aquest àmbit. Es recullen les pràctiques actuals al voltant de les competències emocionals del professorat en el context estatal i autonòmic. S'intenta establir la importància d'abordar el tòpic competències emocionals dels professorat des de la formació inicial i permanent del professorat de secundària, mitjançant diferents estratègies. S'analitzen les dades extretes mitjançant una enquesta realitzada als IES d'Eivissa. Aquestes dades manifesten la importància que dona el professorat enquestat a les competències emocionals per a la tasca del professorat, la percepció que els seus companys de centre les dominen d'una manera acceptable, i el que és més fonamental per aquest treball: la insuficiència de les propostes de formació inicial i permanent, per aconseguir l'excel·lència en aquest camp. De l'anàlisi de totes aquestes dades s'elabora un esbós de proposta personal que vol ser General, Sostenible, Sistemàtic, Públic i Continu, amb l'objectiu que pugui facilitar al professorat accedir a unes bones competències emocionals que ajudin a la tasca d'establir el vincle afectiu i educatiu adequat el la tasca del docent, que és la base de la possibilitat d'educar ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Variables/competències emocionals ca
dc.subject.other Professorat de secundària ca
dc.subject.other Formació ca
dc.subject.other Tasca docent ca
dc.title La importància de les competències emocionals del professorat de secundària en la tasca educativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Variables/competències emocionals ca
dc.subject.keywords Professorat de secundària ca
dc.subject.keywords Formació ca
dc.subject.keywords Tasca docent ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record