dc.contributor |
Prats García, Ernest |
|
dc.contributor.author |
Escandell Salvador, Joan
|
|
dc.date |
2014 |
|
dc.date.accessioned |
2018-05-22T10:56:21Z |
|
dc.date.available |
2018-05-22T10:56:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-05-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146069 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquest Treball Final del Màster Universitari de Formació del Professorat de
Secundària, es tracta de posar de manifest la importància de la variable
competències emocionals del professorat com un element a tenir molt en
compte en un context educatiu, cada cop més complex i divers, com és el del
segle XXI, rescatant-les del tradicional oblit del que han estat objecte.
Es realitza un recorregut pels antecedents més destacats en l'aproximació a un
camp difícil d'operativitzar conceptualment, afirmant la necessitat d'obrir i
centrar el debat en les característiques personals del docent, sense fanatismes
ni estridències, tenint en compte que aquest és un camp molt sensible, però
també clau per la identitat i el rol del professional de l'educació: per tant s'han
de poder plantejar les passes inicials en aquest àmbit.
Es recullen les pràctiques actuals al voltant de les competències emocionals
del professorat en el context estatal i autonòmic.
S'intenta establir la importància d'abordar el tòpic competències emocionals
dels professorat des de la formació inicial i permanent del professorat de
secundària, mitjançant diferents estratègies.
S'analitzen les dades extretes mitjançant una enquesta realitzada als IES
d'Eivissa. Aquestes dades manifesten la importància que dona el professorat
enquestat a les competències emocionals per a la tasca del professorat, la
percepció que els seus companys de centre les dominen d'una manera
acceptable, i el que és més fonamental per aquest treball: la insuficiència de les
propostes de formació inicial i permanent, per aconseguir l'excel·lència en
aquest camp.
De l'anàlisi de totes aquestes dades s'elabora un esbós de proposta personal
que vol ser General, Sostenible, Sistemàtic, Públic i Continu, amb l'objectiu que
pugui facilitar al professorat accedir a unes bones competències emocionals
que ajudin a la tasca d'establir el vincle afectiu i educatiu adequat el la tasca del
docent, que és la base de la possibilitat d'educar |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Variables/competències emocionals |
ca |
dc.subject.other |
Professorat de secundària |
ca |
dc.subject.other |
Formació |
ca |
dc.subject.other |
Tasca docent |
ca |
dc.title |
La importància de les competències emocionals del professorat de secundària en la tasca educativa |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Variables/competències emocionals |
ca |
dc.subject.keywords |
Professorat de secundària |
ca |
dc.subject.keywords |
Formació |
ca |
dc.subject.keywords |
Tasca docent |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |