[eng] The Balearic Islands are one of the most important tourist destination of “sun
and sand” in the Mediterranean Sea. Germany and United Kingdom are the
main tourist markets; together they represent around 80% of international
tourist arrivals. Moreover, due to the characteristics of Balearics’ destination,
tour operators control the sector since 1960. Nowadays, TUI controls the
German market and Thomson controls the British market. German tourists visit
Balearic Islands almost during all the year (mainly during high and mid-season)
while UK tourists visit the Island only during the summer. Mallorca is the
favourite destination for German tourists and concentrates 90% of total German
arrivals to the Balearic Islands. The profile of a German tourist is a tourist who
travels, in general, for vacation and leisure reasons, his/her length of stay is
about 6-8 days, with he/she belongs to the medium and lower income families
comes and buys tourist packages when visiting the Islands. Those packages
include at least transport and accommodation. The plane is the most frequent
transport means used and the three-stars hotels are the category most
frequently booked.
[spa] Las Islas Baleares son uno de los principales destinos turísticos del
Mediterráneo. Alemania y Reino Unido son los principales países emisores de
turistas y ambos conforman alrededor del 80% de los turistas internacionales.
Además, debido a las características propias de las Baleares, los tour
operadores controlan el sector desde los años 60. Hoy en día, el mercado
alemán está controlado por TUI y el británico por Thomson. Los turistas
alemanes visitan las islas con la misma intensidad tanto en temporada media
como alta, de forma que la distribución de las llegadas es más homogénea que
la de los turistas británicos, que nos visitan mayormente durante la temporada
alta. Mallorca es el destino preferido para los turistas alemanes y recibe
alrededor del 90% de los alemanes que visitan las Baleares. El turista alemán,
por lo general, visita las islas con motivo de ocio o vacaciones, su estancia
media ronda los 6-8 días, tiene ingresos medios o medio-bajos y contrata
paquetes turísticos para viajar. Estos paquetes, generalmente, incluyen al
menos transporte y alojamiento. Dicho turista se aloja principalmente en
hoteles, utiliza el avión como principal medio de transporte y la categoría de
hotel más frecuentemente contratada es la de tres estrellas.