dc.contributor |
Forteza Forteza, María Dolores |
|
dc.contributor.author |
Vilaret González, Victoria Teresa
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-04T08:11:30Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146572 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l'actualitat, les facilitats en les comunicacions i l'atractiu que pot suposar un
país europeu, ha provocat un augment en la diversitat cultural de la població
escolar de Mallorca. Aquests nins sovint estan exclosos en els jocs i en el tracte
en el dia a dia per la resta dels seus companys, creant rebuig clar en el contacte
físic i excloent-los de participar en les seves activitats dins i fora de la classe.
Tal circumstància ha conduït a què l'educació s'hagi d'adaptar i així donar
resposta a l’heterogeneïtat. Això ha dut a l'aplicació de metodologies que
condueixen a la inclusió, com la de l'aprenentatge cooperatiu.
En aquest treball de fi de màster vull demostrar les possibilitats de
l’aprenentatge cooperatiu i el seu potencial a l'àrea d'educació física, mitjançant
un procés metodològic qualitatiu, el qual ens permet comprovar els beneficis de
l’aprenentatge cooperatiu a un centre d’educació infantil i primària.
Els resultats del treball deixen palès que l’àrea d’educació física, pel seu
caràcter dinàmic i vivencial, és idònia per treballar cooperativament, de forma
que es compleix l’objectiu de l’educació inclusiva, que és que cap infant es vegi
exclòs del procés d’aprenentatge. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] En la actualidad, las facilidades en las comunicaciones y el atractivo que puede
suponer un país europeo, ha provocado un aumento en la diversidad cultural de
la población escolar de Mallorca. Estos niños a menudo están excluidos en los
juegos y en el trato en el día a día por el resto de sus compañeros, creando
rechazo claro en el contacto físico y excluyéndolos de participar en sus
actividades dentro y fuera de la clase. Tal circunstancia ha conducido a que la
educación se tenga que adaptar y así dar respuesta a tal heterogeneidad. Esto
ha llevado a la aplicación metodologías que llevan a la inclusión, como la del
aprendizaje cooperativo.
En este trabajo de fin de máster quiero demostrar las posibilidades del
aprendizaje cooperativo y su potencial en el área de la educación física,
mediante un proceso metodológico cualitativo, el cual permita comprobar los
beneficios del aprendizaje cooperativo en un centro de educación infantil y
primaria.
Los resultados del trabajo dejan patente que el área de educación física,
por su carácter dinámico y vivencial, es ideal para trabajar cooperativamente,
de manera que se cumple el objetivo de la educación inclusiva, que es que
ningún niño se vea excluido del procesos de aprendizaje. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Nowadays, the ease of communications and the attraction of European
countries has lead to an increase in the cultural diversity of the school
population in Mallorca. These children are often segregated in the playground
and in the day to day activities both in and out of school. Education has to adapt
and find ways to deal with the heterogenuity. This has lead to new
methodologies such as cooperative learning.
In this work of end of postgraduates I want to demonstrate that
cooperative work is a very good tool to facilitate the inclusion of students and
that the field of physical education is a suitable space. I will prove the benefits of
cooperative learning in an infant and primary school. I will both analyse, the
actual applications of cooperative learning in the field of PE at the same centre,
and the results obtained.
As first conclusion, the dynamic and experiential character of the field of
PE, supposes that the cooperative work applied in this area has to be equally
dynamic and experiential. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Educació física |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Grans reptes |
ca |
dc.subject.other |
Jocs cooperatius |
ca |
dc.title |
L'aprenentatge cooperatiu a l'educació física |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:09:42Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|