L'aprenentatge cooperatiu a l'educació física

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolores
dc.contributor.author Vilaret González, Victoria Teresa
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-04T08:11:30Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146572
dc.description.abstract [cat] En l'actualitat, les facilitats en les comunicacions i l'atractiu que pot suposar un país europeu, ha provocat un augment en la diversitat cultural de la població escolar de Mallorca. Aquests nins sovint estan exclosos en els jocs i en el tracte en el dia a dia per la resta dels seus companys, creant rebuig clar en el contacte físic i excloent-los de participar en les seves activitats dins i fora de la classe. Tal circumstància ha conduït a què l'educació s'hagi d'adaptar i així donar resposta a l’heterogeneïtat. Això ha dut a l'aplicació de metodologies que condueixen a la inclusió, com la de l'aprenentatge cooperatiu. En aquest treball de fi de màster vull demostrar les possibilitats de l’aprenentatge cooperatiu i el seu potencial a l'àrea d'educació física, mitjançant un procés metodològic qualitatiu, el qual ens permet comprovar els beneficis de l’aprenentatge cooperatiu a un centre d’educació infantil i primària. Els resultats del treball deixen palès que l’àrea d’educació física, pel seu caràcter dinàmic i vivencial, és idònia per treballar cooperativament, de forma que es compleix l’objectiu de l’educació inclusiva, que és que cap infant es vegi exclòs del procés d’aprenentatge. ca
dc.description.abstract [spa] En la actualidad, las facilidades en las comunicaciones y el atractivo que puede suponer un país europeo, ha provocado un aumento en la diversidad cultural de la población escolar de Mallorca. Estos niños a menudo están excluidos en los juegos y en el trato en el día a día por el resto de sus compañeros, creando rechazo claro en el contacto físico y excluyéndolos de participar en sus actividades dentro y fuera de la clase. Tal circunstancia ha conducido a que la educación se tenga que adaptar y así dar respuesta a tal heterogeneidad. Esto ha llevado a la aplicación metodologías que llevan a la inclusión, como la del aprendizaje cooperativo. En este trabajo de fin de máster quiero demostrar las posibilidades del aprendizaje cooperativo y su potencial en el área de la educación física, mediante un proceso metodológico cualitativo, el cual permita comprobar los beneficios del aprendizaje cooperativo en un centro de educación infantil y primaria. Los resultados del trabajo dejan patente que el área de educación física, por su carácter dinámico y vivencial, es ideal para trabajar cooperativamente, de manera que se cumple el objetivo de la educación inclusiva, que es que ningún niño se vea excluido del procesos de aprendizaje. ca
dc.description.abstract [eng] Nowadays, the ease of communications and the attraction of European countries has lead to an increase in the cultural diversity of the school population in Mallorca. These children are often segregated in the playground and in the day to day activities both in and out of school. Education has to adapt and find ways to deal with the heterogenuity. This has lead to new methodologies such as cooperative learning. In this work of end of postgraduates I want to demonstrate that cooperative work is a very good tool to facilitate the inclusion of students and that the field of physical education is a suitable space. I will prove the benefits of cooperative learning in an infant and primary school. I will both analyse, the actual applications of cooperative learning in the field of PE at the same centre, and the results obtained. As first conclusion, the dynamic and experiential character of the field of PE, supposes that the cooperative work applied in this area has to be equally dynamic and experiential. ca
dc.format application/pdf
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Grans reptes ca
dc.subject.other Jocs cooperatius ca
dc.title L'aprenentatge cooperatiu a l'educació física ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:09:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics