Divulgació filosòfica als mitjans audiovisuals. Recursos aplicables a l'aula

Show simple item record

dc.contributor Adrover Quetglas, Bartomeu
dc.contributor.author Morales Núñez, Javier
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-07T11:43:07Z
dc.date.issued 2018-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146762
dc.description.abstract [cat] El propòsit general d'aquest Treball Final de Màster és relacionar de manera reflexiva àmbits com la filosofia, l'audiovisual, la divulgació i la comunicació, per tal d'aconseguir trobar mecanismes concrets aplicables pels professors de secundària en els processos d'ensenyament-aprenentatge i millorar, així, l'assimilació dels continguts filosòfics per part dels alumnes. Aquest treball és fruit de la lectura crítica de llibres, assajos, articles d'investigació i també d'actualitat, d'autors que han tractat la qüestió de la divulgació científica i humanística-filosòfica, així com les relacions existents entre comunicació i educació, com ara Vladimir de Semir, Xavier Antich, Pablo López, Jesús MartínBarbero o Roxana Morduchowicz, entre d'altres, que s'han convertit aquí en referències bibliogràfiques. També s'ha fet un exercici d'establiment de paral·lelismes entre el món de la producció audiovisual de divulgació científica i filosòfica i l'ensenyament a dins de l'aula, per obtenir trucs i recursos que els docents poden fer servir a voluntat, en cas d'optar per reciclar-se en tècniques de comunicació efectiva. Així mateix, s'ha realitzat una recerca per Internet entre els materials audiovisuals de divulgació filosòfica produïts per corporacions públiques de diferents parts del món, per elaborar un llistat de programes que són exemple per la bondat dels resultats obtinguts a l'hora de crear productes de contingut filosòfic atractius, àgils i que es poden emetre a classe. Es destaca el descobriment de programes excel·lents que es poden aprofitar per reforçar les explicacions de continguts teòrics i que serveixen, a més, per generar debat entre els estudiants o, també, per reflexionar sobre el potencial de l'audiovisual filosòfic com a eina d'alfabetització cultural dels pobles. També es recomana als professors de secundària un exercici metacomunicatiu que els serveixi per millorar la seva tasca docent. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Filosofia ca
dc.subject.other Audiovisual ca
dc.subject.other Divulgació ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.title Divulgació filosòfica als mitjans audiovisuals. Recursos aplicables a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:16:15Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics