El treball per projectes com una eina impulsora del canvi educatiu

Show simple item record

dc.contributor Munar Munar, Felip
dc.contributor.author Medina Roca, Antònia Laura
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-07T12:19:01Z
dc.date.issued 2018-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146766
dc.description.abstract [cat] El treball per projectes és l’eina ideal per impulsar un canvi educatiu cap a la interdisciplinarietat i l’aprenentatge significatiu ja que permet que els estudiants desenvolupin al màxim les seves habilitats i competències en base als coneixements adquirits i siguin capaços de solucionar una tasca o repte proposats pel professor-guia amb uns objectius pràctics i reals que al mateix temps contribueixin al creixement personal i professional dels joves implicats. De fet, l’opció escollida com a projecte a realitzar pel grup-classe és el muntatge o l’organització d’una petita representació dramàtica en el teatre del poble on viuen en benefici de persones discapacitades amb problemes per sobreviure dignament dins la societat actual. A partir d’aquesta proposta, els alumnes tenen al seu abast la possibilitat de col·laborar en grups de treball tot seguint un guió i les pautes descrites pel professor al capdavant del projecte en benefici comú del grup i de la societat que els envolta. Per tant, si demostren les seves aptituds, ganes d’esforçar-se diàriament i lluiten per progressar i enfrontar qualsevol situació a l’hora d’organitzar totes les tasques relacionades amb l’esdeveniment, aconseguiran sentir-se útils, solidaris i bons comunicadors del missatge moral implícit a l’obra: l’amor i els sentiments purs que vinculen les persones amb una mateixa finalitat són l’única arma poderosa per fer visibles els vertaders valors i principis que haurien de regir el món actual. Així doncs, els alumnes entendran que la finalitat del projecte va més enllà de l’avaluació tradicional basada en la memorització d’uns continguts dins una aula sobre una matèria aïllada i que l’execució del projecte en qüestió suposa saber valorar la implicació de tots els membres de la comunitat educativa que en coordinació saben compartir coneixements i experiències, ajudar a vèncer obstacles i avançar en conjunt per damunt de qualsevol mancança tant a nivell formatiu emocional com intel·lectual. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Treball per projectes ca
dc.subject.other Cooperació i interdisciplinarietat ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Creixement personal i professional ca
dc.subject.other Avaluació formadora ca
dc.subject.other Objectius competencials ca
dc.title El treball per projectes com una eina impulsora del canvi educatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:16:19Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record