dc.description.abstract |
[cat] En general, la utilització del laboratori als centres de secundària ha estat baixa,
així com també la realització de pràctiques virtuals, ja que des de sempre s’ha
preferit, majoritàriament, la utilització de recursos tradicionals, com ara els
llibres de text o d’altres per mostrar els fenòmens científics en lloc de dur-los a
la pràctica i demostrar-los, en la mesura del possible, dins un laboratori o fent
ús d’eines i recursos digitals. No obstant, és important remarcar com, per a que
tot això es pugui posar en marxa, existeix una problemàtica de falta de temps i
una certa dificultat de compatibilitat horària, pel que també s’ha de tenir en
compte, que no és tan fàcil. Per això, en el present treball, es fa una anàlisi i
avaluació d’aquesta infrautilització i de la importància del treball experimental i
de la realització de pràctiques virtuals en l’ensenyament de les ciències, fent ús
de bibliografia i d’entrevistes que s’han passat a alumnes que l’any passat feien
4t d’ESO, per tal de comprovar la freqüència de realització de sessions
pràctiques de laboratori i la utilització d’eines virtuals. La proposta que es
presenta en el treball, va encaminada en primer lloc, a incrementar aquesta
utilització del laboratori i els recursos digitals i a més, en donar cobertura a les
assignatures de tècniques experimentals que, amb l’aplicació de la nova
LOMCE, desapareixen a 3r d’ESO i a 1r de Batxillerat, fomentant així, el treball
pràctic dels alumnes.
Per tot això, es proposa un guió de pràctiques experimentals i virtuals de
Biologia i Geologia per alumnes de 4t d’ESO. |
ca |