La importància de les pràctiques experimentals i virtuals a Secundària

Show simple item record

dc.contributor Nadal Riera, Margarita
dc.contributor.author Barceló Monserrat, Sebastiana
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T07:34:58Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146779
dc.description.abstract [cat] En general, la utilització del laboratori als centres de secundària ha estat baixa, així com també la realització de pràctiques virtuals, ja que des de sempre s’ha preferit, majoritàriament, la utilització de recursos tradicionals, com ara els llibres de text o d’altres per mostrar els fenòmens científics en lloc de dur-los a la pràctica i demostrar-los, en la mesura del possible, dins un laboratori o fent ús d’eines i recursos digitals. No obstant, és important remarcar com, per a que tot això es pugui posar en marxa, existeix una problemàtica de falta de temps i una certa dificultat de compatibilitat horària, pel que també s’ha de tenir en compte, que no és tan fàcil. Per això, en el present treball, es fa una anàlisi i avaluació d’aquesta infrautilització i de la importància del treball experimental i de la realització de pràctiques virtuals en l’ensenyament de les ciències, fent ús de bibliografia i d’entrevistes que s’han passat a alumnes que l’any passat feien 4t d’ESO, per tal de comprovar la freqüència de realització de sessions pràctiques de laboratori i la utilització d’eines virtuals. La proposta que es presenta en el treball, va encaminada en primer lloc, a incrementar aquesta utilització del laboratori i els recursos digitals i a més, en donar cobertura a les assignatures de tècniques experimentals que, amb l’aplicació de la nova LOMCE, desapareixen a 3r d’ESO i a 1r de Batxillerat, fomentant així, el treball pràctic dels alumnes. Per tot això, es proposa un guió de pràctiques experimentals i virtuals de Biologia i Geologia per alumnes de 4t d’ESO. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Laboratori ca
dc.subject.other Pràctica virtual ca
dc.subject.other Treball pràctic ca
dc.title La importància de les pràctiques experimentals i virtuals a Secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:17:24Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics