Tractament Integrat de les Competències Literària i Lingüística

Show simple item record

dc.contributor Amengual Buñola, Guillermo Alejandro
dc.contributor.author Solivellas Ugena, Ivan
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T08:49:39Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146793
dc.description.abstract [cat] Aquest treball parteix de la idea de renovar l’ensenyament de la Llengua i la Literatura i, concretament, l’educació literària i la gramàtica. La proposta és integrar els continguts d’ambdós blocs, a la vegada que s’incorpora una metodologia centrada en la participació activa dels discents i en el treball cooperatiu. Així, amb aquesta proposta volem demostrar que no només cal repensar les classes de literatura i de gramàtica, sinó que és necessari repensar, també, la manera d’enfocar l’ensenyament –això és, la metodologia– i, per descomptat, l’avaluació que se’n deriva. Arran de les reflexions i propostes que han fet diferents teòrics de la didàctica –com palesa l’estat de la qüestió–, en el treball proposam un gir que passa per un ensenyament-aprenentatge tant de la competència lingüística com de la competència literària, a través de les seqüències didàctiques, quelcom que permet veure els diferents continguts curriculars d’una perspectiva més dinàmica, interessant i, sobretot, conjunta –atès que fins ara les pràctiques d’aula entenen els continguts de llengua i els de literatura com un punt i a part. Per tant, la proposta que desenvoluparem és una seqüència didàctica que combina l’ensenyament de la gramàtica –la cohesió, concretament– i l’educació literària, car l’aprenentatge es desprèn de l’anàlisi de texts literaris. Una proposta que parteix de l’aprenentatge basat en reptes i en el treball per tasques. En definitiva, aquest treball mostra un exemple pràctic de com combinar l’ensenyament-aprenentatge de la gramàtica i de la literatura, així com l’aplicació d’una nova metodologia –fonamentada en l’aprenentatge per tasques i en l’enfocament comunicatiu– i un replantejament de l’avaluació –la qual serà processual i formativa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Gramàtica ca
dc.subject.other Literatura ca
dc.subject.other Enfocament comunicatiu ca
dc.subject.other Tasques ca
dc.title Tractament Integrat de les Competències Literària i Lingüística ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:23:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics