El paper del docent: de la consciència lingüística al tractament de la diversitat a l’aula

Show simple item record

dc.contributor González Guardiola, Juan
dc.contributor.author Alonso Ortegón, María del Carmen
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T08:57:18Z
dc.date.available 2018-06-11T08:57:18Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146839
dc.description.abstract [cat] Al projecte de final de màster que ens proposam fer, tractarem el tema del llenguatge a l’àmbit docent. El que volem demostrar és que la cura dels aspectes lingüístics del proessorat és un factor molt important a l’hora de contemplar adequadament l’atenció a la diversitat a l’aula. Per aquesta empresa comptam amb unes rúbriques d’observació que impliquen qüestions com els canvis d’idiomes, els tecnicismes, els tòpics i aguns ítems més a l’anàlisi del llenguatge dels docents. A més, també s’analitzarà el llenguatge no verbal del professorat, així com els hàbits lingüístics. Dividirem el treball en dos grans blocs de treball: el bloc teòric, on presentarem la nostra hipòtesi, la justificarem i explicarem la nostra metodologia de feina. A més, a aquest bloc teòric també presentarem una sèrie de teories sobre atenció a la diversitat, diferents tipus de propostes i com això vincula o no el llenguatge del professorat. Trobarem també les teories filosòfiques del llenguatge i com afecta o no a la discriminació, als estereotips o als prejudicis. Al bloc pràctic, es tractarà de baixar la part teòrica a la realitat, proposant un guió d’observació, com a principi, i d’actuació, per finalitzar. Observarem diferents sessions de diferents assignatures del centre IES Pau Casesnoves d’Inca, on l’autora del treball està realitzant el seu període de pràctiques. Després d’aquesta observació es durà a terme un anàlisi i, depenent d’aquest, s’elaborarà un programa d’intervenció per executar a l’aula, amb autors com , Foucault, Searle o Aicha Belarbi. L’objectiu és crear consciència lingüística, com el llenguatge està relacionat amb el poder i com canviant petites maneres d’actuar, canvien altres qüestions pedagògiques. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Consciència lingüística ca
dc.subject.other Docència ca
dc.subject.other Formació del professorat ca
dc.title El paper del docent: de la consciència lingüística al tractament de la diversitat a l’aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:54Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics