[eng] The purpose of this dissertation is to present how the application of new technological
devices can improve the quality of the teaching process, in secondary education, and
the effect that they have on both old and new methodologies. Moreover, this study will
focus on how the educational system adapts the educational needs of our society to
the current time in terms of creating new roles for teachers and students during the
learning procedure and new methodologies procedures in teaching. The originality of
this dissertation resides in the analysis of a selection of technological devices, new
methodologies and their applications in teaching, and surveys given to teachers and
students of the same school, Col·legi Santa Magdalena Sofia. These surveys will
provide the different the feedback from different myths on how such technological
devices are used in education. This project is fostered by the teaching experience
through the academic year 2015-2016 at Col·legi Santa Magdalena Sofia. Therefore,
by means of a survey analysis of different ICT materials in secondary education, the
research will focus on the most representative electronic instruments used to teach
English as a foreign language as a didactic tool to adapt the needs of the educational
community to the modern times.
[cat] El propòsit d’aquesta dissertació és presentar com la introducció dels nous aparells
electrònics pot millorar la qualitat del procés d’esenyament, a l’etapa d’educació
secundària obligatòria, i l’efecte que tenen sobre el desenvolupament de les noves
metodologies. A més a més, aquest projecte es centre en el sistema educatiu s’adapta
per fer front a les necessitats de la societat actual tenint en compte el
desenvolupament dels nous rols del professorat i l’alumnat així com la creació de
noves metodologies. El present treball parteix de l’anàlisi de la vigent llei educativa i el
foment que fa sobre l’ús de les TIC, una selecció d’aparells electrònics i la seva
aplicació a l’educació, les noves metodologies, el canvi de rol tant de professor com de
l’alumne a partir de la introducció de les TIC dins l’aula i finalment un qüestionari sobre
els mites de les noves tecnologies dins les aules en el Col·legi Santa Magadalena
Sofia. El present treball es fonamenta a partir de l'experiència docent en el Col·legi
Santa Magdalena Sofia al llarg del curs 2015-2016. L'objectiu que es persegueix és
avaluar la importancia de les noves tecnologies com a recurs didàctic per adaptar les
necessitats educatives de la comunitat en els temps actuals.