dc.contributor |
Catany Escandell, Miquel |
|
dc.contributor.author |
Díaz Nicolau, Bernardo
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-11T10:28:31Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146847 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Actualment, Espanya està vivint una profunda crisi educativa, essent una de les
seves causes la utilització d’antics models pedagògics que es centren en la
transmissió directa dels continguts. Això provoca que els alumnes no trobin cap
interès per les matèries, fet que es tradueix en un elevat índex d’absentisme i
fracàs escolar. Per millorar aquesta situació, s’ha de fomentar l’ús d’estratègies
alternatives que millorin la imatge de la ciència i incrementin la motivació de
l’alumne per conèixer-la, i dins aquestes metodologies hi destaca
l’aprenentatge per descobriment. En aquest tipus de metodologia, l’alumnat és
el protagonista del seu propi aprenentatge, mentre que el docent és la figura
que el guia durant tot el procés educatiu. Per demostrar la possibilitat
d’aplicació d’aquest model dins l’aula, s’ha realitzat una programació anual de
l’assignatura de Biologia i Geologia per quart d’ESO, on s’ha dissenyat diverses
activitats per exemplificar la manera d’abordar una unitat didàctica utilitzant
l’aprenentatge per descobriment com a alternativa al model tradicional. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
rights |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
5 - Ciències pures i naturals |
ca |
dc.subject.other |
Crisi educativa |
ca |
dc.subject.other |
Models pedagògics |
ca |
dc.subject.other |
Absentisme |
ca |
dc.subject.other |
Fracàs escolar |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge per descobriment |
ca |
dc.subject.other |
Model tradicional |
ca |
dc.title |
L'aprenentatge per descobriment com alternativa al model tradicional |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:24:59Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|