[cat] Aquest treball proposa quatre itineraris didàctics inèdits fins el moment
com a recurs per treballar les ciències socials dins i fora de l’aula.
Les quatre propostes, que es poden dur a terme en diferents cursos de
secundària, pretenen que l’alumnat s’aproximi al passat més viu del municipi
d’Alcúdia. Emmarcats dins dels continguts curriculars, aquestes propostes
didàctiques pretenen ser interdisciplinàries i volen anar més enllà de simples
sortides de camps. Des de treballs d’investigació, passant per projectes o
aprenentatges basats en problemes, els alumnes hauran de treballar per grups
cooperatius, dins i fora de l’aula, per tal d’aconseguir els objectius que se’ls hi
plantegen a cada dossier de treball. El professorat també tindrà un dossier guia
per tal de desenvolupar cada proposta.
[eng] This project suggests four unprecedented didactic itineraries as a
resource for social science's classes inside and outside the classroom.
The four proposals, which can be applied to different Secondary courses, have
been created to enlighten students about the living past of Alcúdia town.
According to the curricular contents, this didactic proposal is interdisciplinary and
pretend to go farther than just trips outside. From research projects to problembased
learning and projects, students will have to work in cooperative groups
both inside and outside the classroom in order to achieve the different aims
proposed in each dossier. Teachers as well will have their own guide dossiers to
develop each proposal.