[cat] El present treball consta de dues propostes educatives que traslladen les
tasques pròpies de l’Arqueologia Industrial a l’ensenyament del procés
d’industrialització a Mallorca en dos cursos diferents (Geografia i Història de 3r
d’ESO i Geografia de 2n de batxillerat) prenent Palma i el Pont d’Inca com a
punts d’acció. Cadascuna de les propostes presenta dues fases, una primera
de treball d’aula i una segona de treball de camp a partir de dues sortides
didàctiques.
L’estudi del patrimoni industrial ens permet treballar de forma innovadora els
continguts, objectius, i competències que marquen els currículums de les
assignatures, al mateix temps que realitzem una important tasca de
socialització i de reivindicació del nostre passat industrial.
[eng] The present work consists of two educational proposals that move the Industrial
Archeology to the teaching of the industrialization process in Majorca. This is
divided in two different school years (Geography and History in the third year of
ESO and Geography in the second year of Bachiller) and the main starting
points are Palma and Pont d'Inca. Each proposal has two stages: the first one
is the class work and the second one is the field work with two didactic outings.
The study of the industrial heritage allows us to work the contents, goals and
competences written in the syllabus of the subjects. At the same time we make
an important social work and recognition of our industrial past.