dc.contributor |
Estrany Martorell, María Elena |
|
dc.contributor.author |
Vallori Martorell, Miquel
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-13T08:56:44Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146947 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els treballs pràctics són un tipus d’activitats que permeten treballar la part més
pràctica de les ciències i ajuden a adquirir una sèrie d’habilitats per tal de
resoldre problemes de caràcter científic. Existeixen una gran diversitat de
tipologies de treballs pràctics entre les quals hi trobem les experiències, els
experiments il·lustratius, els exercicis pràctics i, per acabar, les investigacions.
Està demostrat que els treballs pràctics estimulen la motivació, ajuden a
comprendre millor els conceptes teòrics, permeten que l’alumnat adquireixi una
sèrie d’habilitats manejant instruments de laboratori, etc. A més, treballen les
competències que s’estableixen en l’actual llei educativa. Una de les
competències més importants dins l’àrea de biologia i geologia és la
competència científica-tecnològica, la qual permet entendre i interpretar
fenòmens del món que ens envolta.
D’altra banda, els treballs pràctics han de ser avaluats per tal de detectar
problemes i intentar resoldre’ls i, així millorar el procés d’aprenentatge. En cada
cas, el docent ha d’escollir els instruments d’avaluació en funció dels objectius
que es pretenen aconseguir.
En aquest treball de fi de màster es realitza una proposta on es desenvolupen
un total de cinc treballs pràctics relacionats amb els continguts del currículum
vigent de l’àrea de Biologia i Geologia adreçats a l’alumnat de 4t d’ESO. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The practical works are a type of activities that allow you to work the practical
part of science and help to acquire a range of skills to solve scientific problems.
There are a variety of types of practical works including experiencies,ilustrative
experiments, practical exercises and, finally, research.
It is proven that the practical works stimulate motivation, help to better
understand the theoretical concepts, allowing students to acquire a range of skills handling laboratory instruments, etc. Furthermore, work competences
established in the current education law. One of the most important skills in the
area of biology and geology it’sthe scientific and technological competence,
which allows us to understand and interpret phenomena in the world around us.
Moreover, practical work should be evaluated to detect problems and try to
solve them and thus improve the learning process. In each case, the teacher
should choose the assessment instruments according to the objectives to be
achieved.
In this final master is done on a proposal developed a total of five assignments
related to the content of the curriculum in force of Biology and Geology field,
aimed to the students of 4th ESO. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
55 - Geologia. Meteorologia |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.title |
Els treballs pràctics a l’àrea de biologia i geologia a l’educació secundària (4t ESO) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-17T10:34:41Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|