Conceptualització i anàlisi del programa ALTER: una mesura del departament d’orientació

Show simple item record

dc.contributor Rosselló Ramon, Maria Rosa
dc.contributor.author Sansó Barceló, Catalina
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-13T11:59:56Z
dc.date.issued 2018-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146973
dc.description.abstract [cat] Aquest projecte pretén estudiar com els programes d’escolarització compartida, mitjançant iniciatives socioeducatives, com és la del programa ALTER, intenten donar resposta a la problemàtica del fracàs escolar que ens trobem actualment a la nostra comunitat de les Illes Balears. En concret, ALTER ofereix una nova oportunitat a l’alumnat en situació de risc d’exclusió social o escolar al temps que pretén engrescar-lo de bell nou cap al sistema educatiu i formatiu. És molt important el treball de prevenció i integració que fan els departaments d’orientació, però els recursos dels que disposen no són suficients per atendre les necessitats d’aquest alumnat i amb les mesures aplicades des del centre educatiu, no obtenen els resultats esperats. És per això que el Programa ALTER és un programa valuós, d’integració social, que ofereix una alternativa a les necessitats i interessos que presenten aquests alumnes, a través d’una oferta formativa més práctica i dinàmica que els prepara l’entrada al món laboral, on els alumnes desenvolupen habilitats socials, normes de convivència, autoestima, autoconcepte, món laboral, ... La finalitat d’aquest treball és descriure el perfil i la història dels alumnes que acaben formant part del programa ALTER, recollir les valoracions que en fan els usuaris del programa, el professorat i les famílies i establir orientacions de millora que puguin ser útils per el departament d’orientació. Amb aquest fi, s’han fet entrevistes en profunditat als alumnes del programa ALTER per conèixer els itineraris que han tingut aquests alumnes, i també s’han realitzat comparacions entre els diferents entrevistats, s’ha realitzat un grup de discussió amb el professorat i s’ha passat un qüestionari de satisfacció a les famílies, tot això per poder generalitzar els resultats obtinguts. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Programa ALTER ca
dc.subject.other Escolarització Compartida ca
dc.subject.other Fracàs escolar ca
dc.subject.other Departament d’orientació ca
dc.subject.other Ensenyament secundari ca
dc.title Conceptualització i anàlisi del programa ALTER: una mesura del departament d’orientació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:04:46Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics