[cat] Els alumnes de secundària presenten força mancances en Geometria, una
causa molt important són els errors comesos en l’ensenyament d’aquesta
disciplina (Barrantes i Zapata, 2008). D'altra banda, sovint ens trobem amb algun
grup d’alumnes que poden seguir bé els coneixements de la matèria però que
els costa estar atents a les explicacions, es cansen, es distreuen i això acaba
fent disminuir el seu rendiment.
Per millorar aquesta situació, es vol dissenyar diverses activitats usant Scratch,
un programa que permet fer Geometria a partir d'una programació visual i
intuïtiva. Existeixen altres programes que permeten fer Geometria, com per
exemple el GeoGebra, però es vol aprofitar l’ús de l’Scratch per tal de consolidar
els coneixements, introduir els alumnes a la programació i així, presentar
l'àlgebra de forma implícita, estimular la seva creativitat i millorar la motivació i
l’atenció a la classe. Aquest treball es centra en l'estudi de l'Scratch, com a
element nexe de la creativitat, la motivació, l’educació digital i els efectes en
l'aprenentatge de la Geometria. S’ha aplicat sobre un grup particular amb les
característiques esmentades per, posteriorment, analitzar els resultats
mitjançant la comparativa d'una mateixa prova amb un altre grup del mateix curs,
el qual no hagi utilitzat l'Scratch com a suport didàctic. A més, es pretén avaluar
el grau de motivació i interès per l’aprenentatge de les matemàtiques amb l’ús
de l’Scratch.