Avaluació formadora i formativa: el canvi del rol del professor per afavorir l’aprenentatge significatiu dels alumnes

Show simple item record

dc.contributor Arqué Albertí, Joan Manuel
dc.contributor.author Hidalgo Murillo, Susana
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-20T06:49:50Z
dc.date.issued 2018-06-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147184
dc.description.abstract [cat] El treball de consta de dues parts ben diferenciades. Per una banda, es realitza una recerca bibliogràfica sobre els tipus d’avaluacions, incidint en els tipus d’avaluació formadora i formativa. La nova visió competencial de l’aprenentatge dels alumnes contemplada en el currículum actual comporta un canvi en la definició dels objectius que es volen assolir i, consegüentment, un canvi en les metodologies didàctiques i l’avaluació. Actualment es parla molt sobre els canvis de metodologia, els treballs més pràctics, la realització de projectes, etc. Però només canviar la metodologia no és suficient. És per això que resulta interessant aprofundir en el coneixement de l’avaluació amb una funció reguladora que permet, tant al docent com a l’alumne, detectar i identificar les dificultats que no fan possible el correcte assoliment dels objectius i que, per tant, no permeten un aprenentatge significatiu de l’alumne. A més de la detecció de les dificultats, és molt important comprendre les causes i trobar solucions per superar-les. Tota aquesta informació es perd quan només s’avalua de forma qualificadora, valorant únicament els resultats del procés d’ensenyament-aprenentatge. A més, aquesta avaluació suposa un enriquiment pel propi alumne ja que els ajudam a reflexionar sobre com aprenen i implicar-los en el seu propi procés d’aprenentatge com un agent actiu. Amb aquesta recerca bibliogràfica s’aconsegueix també un recull d’eines d’avaluació que mostren el valor de la informació que ens permeten aconseguir i l’efectivitat que això té en el procés d’aprenentatge. Per altra banda, aprofitant el període de pràctiques del Màster de Formació del Professorat, es presenta una proposta d’avaluació formativa i formadora d’una unitat didàctica, en la que el canvi del rol del docent i el paper més actiu de l’alumne en el seu propi procés d’avaluació demostra una millora del procés d’ensenyament-aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Avaluació formadora ca
dc.subject.other Avaluació formativa ca
dc.subject.other Aprenentatge Autoregulació ca
dc.subject.other Reflexió ca
dc.title Avaluació formadora i formativa: el canvi del rol del professor per afavorir l’aprenentatge significatiu dels alumnes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:03:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics