Estudi sobre el coneixement lingüístic de la població sorda de les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor Barceló Coblijn, Lluís
dc.contributor.author Jaume Martín, Catalina
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-26T07:31:06Z
dc.date.available 2018-09-26T07:31:06Z
dc.date.issued 2018-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147698
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi pretén donar a conèixer, d’una banda, la situació sociolingüística en la qual es troben les persones amb sordesa i de l’altra, les seves competències i habilitats que tenen a l’hora de fer servir la llengua catalana. Per poder dur-lo a terme, he comptat amb la col·laboració de la Federació de Persones Sordes de les Illes Balears (FSIB) i tot l’equip que hi treballa. La metodologia utilitzada ha estat una enquesta en paper i on-line redactada en castellà, per tal de poder arribar al nombre més gran de participants i que el resultat sigui el més precís possible. S’ha fet una anàlisi del seu historial lingüístic, l’ús que fan de la llengua, el tipus d’educació que han rebut i, finalment, de les competències a l’hora de comunicar-se en català. Finalment, s’han analitzat els resultats de la mostra obtinguda i se n’han extret conclusions respecte de la situació sociolingüística i respecte de la seva formació educativa ca
dc.description.abstract [eng] This study aims to make people aware of the sociolinguistic situation in which people with deafness are involved, apart from their competencies and skills they have to use the Catalan language. To be able to carry it out, I have had the collaboration of the Federation of deaf People of the Balearic Islands (FSIB) and all the people who are currently working there. The methodology I have used is a poll on paper and on-line, written in Spanish, in order to reach the largest number of participants, trying to make the results as accurate as possible. There has been an analysis of its linguistic history, how they use the language, the type of education they have received, and finally, another analysis of the skills to communicate in Catalan. Finally, we have analysed the results of the survey and we have obtained our conclusions regarding the sociolingüistic situation and the education and formation of the children. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Coneixement lingüístic ca
dc.subject.other Llengua de signes ca
dc.subject.other Comunitat sorda ca
dc.subject.other Educació ca
dc.title Estudi sobre el coneixement lingüístic de la població sorda de les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics