[cat] Arribat al final del Màster queda el moment de fer una valoració del mateix i una reflexió del panorama educatiu del nostre entorn, en el meu cas la societat de les Illes Balears. Posant com a centre d’interès els darreres estudis que s’estan publicant en els darreres anys, per diverses organitzacions (OCDE, PISA, MEC, etc.), en els quals donen una baixa puntuació al nivell educatiu a la nostra comunitat autònoma, considero imprescindible per a mi com a futur docent, aprofundir en aquesta situació, les seves raons i possibles solucions.
D’altra banda tenim com a model de gestió i rendiment educatiu a Finlàndia. Sense caure en comparacions o intents de copiar el que allà funciona, és molt interessant analitzar quines són les raons o estratègies que han fet que aquet país passes en 40 anys d’un economia pobre basada en el sector primari, a un país amb un altíssim nivell educatiu, cosa que provoca una gran riquesa econòmica i cultural del mateix.
Podem intentar doncs després de comprendre les raons d’aquet èxit en educació del país escandinau, promoure accions i estratègies per tal de cercar transferències amb el model balear, cercant així una millora en la nostra realitat educativa.