dc.description.abstract |
[cat] El quadern de les paraules, una proposta de treball significatiu és una
reflexió sobre l'estat de l'ensenyament de llengües actual i els canvis que ha de
dur a terme de cara al futur. Aquest treball gira al voltant d'una propoosta de
treball que serveix de model ideal per il·lustrar i donar forma a allò que el nou
model pedagògic ens engresca a dur a terme.
Davant la situació lingüística actual, resultat d'una desincronització de les
tècniques educatives amb els temps moderns i d'una transformació de la
realitat que, mitjançant els mitjans de comunicació, va simplificant cada dia més
el llenguatge i l'expressió i coneixement humans, el replantejament es fa
necessari i la reflexió urgent. Els conceptes d'expressió i comprensió com a
eixos centrals d'acció per al treball de la competència comunicativa i lingüística
són aquí analitzats, en un primer apartat teòric, en relació amb les noves tesis
pedagògiques. També els temes d'ideologies lingüístiques i el tractament del
lèxic i la variació dialectal, menystinguts en l'ensenyament tradicional i clau en
l'actuació de renovació pedagògica cap al futur, són presents en aquest estudi.
Per a una demostració pràctica de la part teòrica, el treball inclou una segona
part de desenvolupament d'un seguit d'activitats que responen a les premises
exposades en el primer apartat. Aquestes activitats desenvolupades es troben
explicitades en l'apartat annex.
Així idò, a través d'aquests tres grans apartats –estat de la qüestió, proposta
d'activitats i annexos– pretenem donar una reflexió i posterior proposició de
tasques en una línia significativa i fixada en la realitat actual de l'ensenyament
de la llengua catalana. |
ca |