Les matemàtiques al Cicle Formatiu de Grau Superior de Moblament. Estat actual i possibles millores

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Fidalgo Rosselló, Miguel Ángel
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-01-29T12:01:29Z
dc.date.available 2019-01-29T12:01:29Z
dc.date.issued 2018-02-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148882
dc.description.abstract [cat] El següent treball de fi de màster tracta d’investigar sobre la situació de l'assignatura de matemàtiques als cicles d'educació artística. És destacable que el cicle formatiu superior de disseny d’interiors tingui un currículum tan antic (any 1996), per altra banda és sorprenent les dificultats que tenen els alumnes per la utilització de fórmules per calcular i dimensionar instal·lacions, i també la falta de recursos a les escoles d’art per utilitzar les noves tecnologies, i així oferir una ensenyança adaptada a les necessitats del món professional actual. Aquest treball té com a objectiu arribar a conclusions sobre com millorar el coneixement matemàtic dels alumnes del cicle formatiu de moblament. Aquest objectiu afecta de manera directa a l'assignatura de matemàtiques i a l'assignatura de tècniques i sistemes de construcció (tecnologia), i d'una forma més transversal a assignatures com dibuix tècnic i expressió volumètrica. S’han desenvolupat en aquest curs les activitats resultants d'aquesta proposta de millora amb l'alumnat a l'Escola d'Art d'Eivissa. Donades les característiques del grup de primer i segon de Moblament, s’ha pogut aprendre a partir de l’experiència quines modificacions s’han de fer a les activitats per tal de treure el màxim profit, així com veure quin tipus d’activitats són viables amb els recursos disponibles a l’escola, i com es podria millorar la formació de l’alumnat amb un mica més de temps i instal·lacions. Es tracta la problemàtica de què els alumnes no arriben amb els coneixements necessaris al cicle ni assoleixen les capacitats necessàries al primer curs, quan realitzen dues hores setmanals de matemàtiques i no tornen a fer més. Finalment, es fa una breu aplicació de les noves tecnologies a les matemàtiques per tractar d'arribar millor a un alumnat acostumat a material multimèdia i amb poques ganes d'utilitzar nombres, magnituds i fórmules. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.title Les matemàtiques al Cicle Formatiu de Grau Superior de Moblament. Estat actual i possibles millores ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:02Z
dc.subject.keywords Proposta didàctica
dc.subject.keywords Matemàtiques
dc.subject.keywords Art
dc.subject.keywords Disseny d’interiors
dc.subject.keywords Educació artística


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record