Menorca, reserva de la biosfera: anàlisi dels recursos educatius i propostes de millora

Show simple item record

dc.contributor Beguiristain de Vos, Carlos Jesús
dc.contributor.author Arimany i Coll, Marc
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-01-29T12:14:22Z
dc.date.available 2019-01-29T12:14:22Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148883
dc.description.abstract [cat] Menorca va ser declarada reserva de la biosfera el 1993 pel programa Home i Biosfera (MaB) de la UNESCO. La funció d’aquestes zones és la de potenciar el desenvolupament sostenible, de manera que esdevenen indrets ideals per desenvolupar-hi activitats d’educació ambiental. En aquest context, aquest treball ha realitzat una tasca d’investigació del l’oferta externa als centres dels recursos educatius a l’illa. S’ha elaborat un llistat i analitzat un total de 117 activitats procedents de diverses institucions i entitats. Els resultats suggereixen un tractament equitatiu dels tres eixos principals del concepte de sostenibilitat (ambiental, econòmic i social), i mostren una oferta força equilibrada pel que fa a educació fins a 12 anys i de 12 en amunt. No obstant, aquest fet es troba totalment desequilibrat pel que fa a les sol·licituds degut a la baixa participació dels centres de secundària, especialment en el cas del batxillerat. D’altra banda, s’ha detectat una manca de coordinació entre els diversos organismes involucrats i es creu que hi ha una manca de comprensió de la figura de reserva de la biosfera per part de l’alumnat. Des d’aquest treball, es suggereixen noves línies d’actuació que passen per la creació d’una xarxa de coordinació per a l’educació ambiental i l’ús de metodologies dinàmiques per treballar-la. ca
dc.description.abstract [eng] Menorca was declared a biosphere reserve in 1993 by the Man and Biosphere (MaB) programme of UNESCO. The purpose of these places is to promote the sustainable development. For that reason, they become perfect for developing environmental education activities. In this context, this final master project has studied the external offer for the island education centers. A total of 117 activities from a wide range of institutions and organizations was listed and analysed. The results suggest an equitable treatment of the three domains of sustainability (environmental, economic and social). Furthermore, a balanced number of offers were detected for the different age groups (less than 12, and more than 12 years old). However, this fact contrasts with the imbalanced number of petitions, due to the low participation of the secondary institutes, particularly in the case of the 16 to 18 group-ages. Moreover, a lack of coordination between the involved organizations was detected, and also that students do not know exactly what the concept of biosphere reserve is. This study suggests new strategies, like the creation of a coordination net for the environmental education or the use of dynamic methodologies to develop these activities. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 378 - Ensenyament superior. Universitats ca
dc.title Menorca, reserva de la biosfera: anàlisi dels recursos educatius i propostes de millora ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:04Z
dc.subject.keywords Educació ambiental
dc.subject.keywords Desenvolupament sostenible
dc.subject.keywords Investigació educativa
dc.subject.keywords Menorca
dc.subject.keywords Reserva de biosfera
dc.subject.keywords Biosphere reserve
dc.subject.keywords Educational research
dc.subject.keywords Environmental education
dc.subject.keywords Menorca
dc.subject.keywords Sustainable development


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics