dc.contributor |
Beguiristain de Vos, Carlos Jesús
|
|
dc.contributor.author |
Arimany i Coll, Marc
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-29T12:14:22Z |
|
dc.date.available |
2019-01-29T12:14:22Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/148883 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Menorca va ser declarada reserva de la biosfera el 1993 pel programa Home i
Biosfera (MaB) de la UNESCO. La funció d’aquestes zones és la de potenciar
el desenvolupament sostenible, de manera que esdevenen indrets ideals per
desenvolupar-hi activitats d’educació ambiental. En aquest context, aquest
treball ha realitzat una tasca d’investigació del l’oferta externa als centres dels
recursos educatius a l’illa. S’ha elaborat un llistat i analitzat un total de 117
activitats procedents de diverses institucions i entitats. Els resultats
suggereixen un tractament equitatiu dels tres eixos principals del concepte de
sostenibilitat (ambiental, econòmic i social), i mostren una oferta força
equilibrada pel que fa a educació fins a 12 anys i de 12 en amunt. No obstant,
aquest fet es troba totalment desequilibrat pel que fa a les sol·licituds degut a la
baixa participació dels centres de secundària, especialment en el cas del
batxillerat. D’altra banda, s’ha detectat una manca de coordinació entre els
diversos organismes involucrats i es creu que hi ha una manca de comprensió
de la figura de reserva de la biosfera per part de l’alumnat. Des d’aquest treball,
es suggereixen noves línies d’actuació que passen per la creació d’una xarxa
de coordinació per a l’educació ambiental i l’ús de metodologies dinàmiques per
treballar-la. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Menorca was declared a biosphere reserve in 1993 by the Man and Biosphere
(MaB) programme of UNESCO. The purpose of these places is to promote the
sustainable development. For that reason, they become perfect for developing
environmental education activities. In this context, this final master project has
studied the external offer for the island education centers. A total of 117
activities from a wide range of institutions and organizations was listed and
analysed. The results suggest an equitable treatment of the three domains of
sustainability (environmental, economic and social). Furthermore, a balanced
number of offers were detected for the different age groups (less than 12, and
more than 12 years old). However, this fact contrasts with the imbalanced
number of petitions, due to the low participation of the secondary institutes,
particularly in the case of the 16 to 18 group-ages. Moreover, a lack of
coordination between the involved organizations was detected, and also that
students do not know exactly what the concept of biosphere reserve is. This
study suggests new strategies, like the creation of a coordination net for the
environmental education or the use of dynamic methodologies to develop these
activities. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
378 - Ensenyament superior. Universitats |
ca |
dc.title |
Menorca, reserva de la biosfera: anàlisi dels recursos educatius i propostes de millora |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T10:36:04Z |
|
dc.subject.keywords |
Educació ambiental |
|
dc.subject.keywords |
Desenvolupament sostenible |
|
dc.subject.keywords |
Investigació educativa |
|
dc.subject.keywords |
Menorca |
|
dc.subject.keywords |
Reserva de biosfera |
|
dc.subject.keywords |
Biosphere reserve |
|
dc.subject.keywords |
Educational research |
|
dc.subject.keywords |
Environmental education |
|
dc.subject.keywords |
Menorca |
|
dc.subject.keywords |
Sustainable development |
|