[cat] La idea fonamental del treball és fer una proposta de centre en la qual hi
participin tots els grups de tots els nivells d’un institut de secundària. La
dinàmica es durà a terme a través d’una variant de “l’aprenentatge entre
iguals”, en què els grups de nivell més alt actuaran de coordinadors dels grups
de menys nivell. De tal manera que s’agruparan dos nivells per cada activitat, i
desenvoluparan una dinàmica cooperativa amb la finalitat d’aconseguir un
aprenentatge significatiu. La clau és reunir els grups de la següent forma: els
alumnes de segon de batxillerat coordinaran la dinàmica amb els de primer de
batxillerat, aquests al seu torn, realitzaran una altra dinàmica amb els de quart
d’ESO, i així consecutivament fins a arribar a primer d’ESO (els quals no faran
de coordinadors, ja que són els alumnes més joves d’un centre).
Per tant es tracta d’una proposta que es podria incloure dintre del
conjunt d’activitats extraescolars o complementaries de centre, amb l’objectiu
de tractar una temàtica filosòfica comuna: l’ètica. Aquesta serà el centre de
totes les dinàmiques, les quals partiran de la relació de l’ètica amb altres
perspectives i corrents, construint així un conjunt d’activitats, que involucri a
tots els nivells de la secundària. A més les activitats es duran a terme en dates
especials del calendari acadèmic com a forma de reivindicació, com per
exemple: el dia del llibre, el dia de la pau, etc. D’aquesta manera s’intentarà
involucrar i motivar l’alumnat perquè entenguin la importància d’aquestes
dates.