L’alfabetització informacional i mediàtica, una proposta per combatre les fake news

Show simple item record

dc.contributor Vergés Aguiló, Agustín
dc.contributor.author Antich Rosselló, Miquel
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-09-12T06:54:35Z
dc.date.available 2019-09-12T06:54:35Z
dc.date.issued 2018-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149852
dc.description.abstract [cat] De cada vegada més, els mitjans de comunicació, a través dels quals ens informam, són digitals. Aquest fet obre la porta a les notícies falses o fake news que han esdevingut un problema greu en aquests darrers anys. Diversos autors demostren com aquestes notícies han estat la causa de canvis polítics i econòmics recents. Davant aquesta realitat hi ha estudis que demanen una actuació que eviti la propagació d’aquestes notícies i la conseqüent manipulació de societat. Per aquest motiu la Unió Europea va crear una comissió d’experts que indagassin sobre aquest tema. Entre les diferents estratègies proposades per aquesta comissió, a l’entorn educatiu ens efecte principalment la necessitat de treballar l’alfabetització mediàtica (AM) i l’alfabetització informacional (AI). Aquests dos conceptes, l’AI i l’AM, tenen múltiples definicions segons l’autor que els utilitza. En aquest treball, per AI entendrem la capacitat que tenim per a informar-nos mentre que la AM fa referència a la capacitat que tenim per informar-nos a través dels mitjans de comunicació. D’aquesta manera, en aquest document s’estableix l’objectiu de dissenyar una tasca que permeti desenvolupar l’AI i l’AM dels alumnes de secundària. Per fer això, es presenta una proposta amb quatre fases. Les dues primeres fases van destinades a tot secundària i parteixen d’articles periodístics. En canvi, les dues darreres fases van dirigides als nivells més superiors, a partir de quart d’educació secundària obligatòria (ESO), i utilitzen articles científics com element de partida. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 070 - Diaris. Premsa. Periodisme. Ciències de la informació ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Alfabetització mediàtica ca
dc.subject.other Alfabetització informacional ca
dc.subject.other Fake news ca
dc.subject.other Articles periodístics ca
dc.subject.other Fonts primàries ca
dc.title L’alfabetització informacional i mediàtica, una proposta per combatre les fake news ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:01:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics