Aprenentatge Servei: una proposta didàctica per a una educació cívica de qualitat

Show simple item record

dc.contributor Frau Burón, Pablo
dc.contributor.author Abraham Pol, Aura
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-10-15T12:07:43Z
dc.date.issued 2018-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150168
dc.description.abstract [cat] És un fet que la societat està subjecte a constants canvis. Actualment observem que la qüestió lligada al respecte i la dignitat envers les persones s’està deteriorant. Per aquest motiu, és aconsellable tractar les relacions cíviques entre els individus des dels centres escolars. És a dir, confrontar els joves amb aquesta problemàtica per tal de que aquests en siguin conscients i es responsabilitzin amb la comunitat en la que viuen. En aquets sentit, el present treball planteja una proposta didàctica basada en la pedagogia de l'aprenentatge servei,1 molt lligada a l'educació en valors. Treballant amb la metodologia de l’APS, l'alumnat, a més d'adquirir els continguts curriculars propis de l'assignatura, també assoleix les competències i les actituds fonamentals per assolir un desenvolupament integral de la seva personalitat i, consegüentment, estar preparat per conviure en societat de la millor manera possible. La característica principal de l'APS és la unió de dos tipus de coneixements, teòrics i pràctics, que es complementen els uns als altres: l'aprenentatge de continguts curriculars i d'un servei a la comunitat. El resultat d'aquesta integració de coneixements contribueix positivament en la reflexió de l'alumnat; de manera que aquest adopta una visió crítica de la realitat que l'envolta i de les necessitats que reclama el seu entorn. A tot això, el present treball es dividirà en dues parts. La primera d'elles fa referència a l'estat de la qüestió i en ella s'hi trobarà un recull bibliogràfic que dibuixa l'escenari de requisits i necessitats educatives que afavoreixen el desenvolupament cívic dels alumnes. En la segona part, s'hi trobarà la proposta didàctica, basada en la metodologia de l’APS. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Individualisme ca
dc.subject.other Educació en valors ca
dc.subject.other Competències ca
dc.subject.other Virtuts socials ca
dc.subject.other Pedagogia d'aprenentatge servei ca
dc.title Aprenentatge Servei: una proposta didàctica per a una educació cívica de qualitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:27:31Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics