dc.contributor |
Frau Burón, Pablo |
|
dc.contributor.author |
Abraham Pol, Aura |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-15T12:07:43Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150168 |
|
dc.description.abstract |
[cat] És un fet que la societat està subjecte a constants canvis. Actualment
observem que la qüestió lligada al respecte i la dignitat envers les persones
s’està deteriorant. Per aquest motiu, és aconsellable tractar les relacions
cíviques entre els individus des dels centres escolars. És a dir, confrontar els
joves amb aquesta problemàtica per tal de que aquests en siguin conscients i es
responsabilitzin amb la comunitat en la que viuen.
En aquets sentit, el present treball planteja una proposta didàctica basada
en la pedagogia de l'aprenentatge servei,1 molt lligada a l'educació en valors.
Treballant amb la metodologia de l’APS, l'alumnat, a més d'adquirir els continguts
curriculars propis de l'assignatura, també assoleix les competències i les actituds
fonamentals per assolir un desenvolupament integral de la seva personalitat i,
consegüentment, estar preparat per conviure en societat de la millor manera
possible.
La característica principal de l'APS és la unió de dos tipus de
coneixements, teòrics i pràctics, que es complementen els uns als altres:
l'aprenentatge de continguts curriculars i d'un servei a la comunitat. El resultat
d'aquesta integració de coneixements contribueix positivament en la reflexió de
l'alumnat; de manera que aquest adopta una visió crítica de la realitat que
l'envolta i de les necessitats que reclama el seu entorn.
A tot això, el present treball es dividirà en dues parts. La primera d'elles
fa referència a l'estat de la qüestió i en ella s'hi trobarà un recull bibliogràfic que
dibuixa l'escenari de requisits i necessitats educatives que afavoreixen el
desenvolupament cívic dels alumnes. En la segona part, s'hi trobarà la proposta
didàctica, basada en la metodologia de l’APS. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Individualisme |
ca |
dc.subject.other |
Educació en valors |
ca |
dc.subject.other |
Competències |
ca |
dc.subject.other |
Virtuts socials |
ca |
dc.subject.other |
Pedagogia d'aprenentatge servei |
ca |
dc.title |
Aprenentatge Servei: una proposta didàctica per a una educació cívica de qualitat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:27:31Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|