Ensenyar cultura democràtica a primer de batxillerat. Una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Baranda Martínez Abascal, Adrián
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-01-22T08:35:45Z
dc.date.issued 2019-02-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150658
dc.description.abstract [cat] L’objectiu principal d’aquest treball és conèixer i fer una proposta didàctica sobre com es poden aprendre i ensenyar valors democràtics i conceptes lligats a la democràcia a una classe de primer de batxillerat per mitjà del temari d’Història Contemporània i amb una gestió el més democràtica possible de l’aula. Per a fer-ho es combinarà recerca bibliogràfica amb creació didàctica pròpia. A partir de tot plegat s’elaborarà una proposta didàctica basada en el treball per projectes en equips de treball cooperatiu a l’aula tant des de la perspectiva de continguts curriculars com des de l’òptica del treball de valors democràtics i de la gestió democràtica de l’aula. Aquesta proposta respondrà a les necessitats actuals d’una societat que es troba en plena crisi de valors democràtics i en que el paper de l’ensenyament de la Història com a vehicle per a reflexionar sobre el present a través del passat s’ha revaloritzat força. ca
dc.description.abstract [eng] The main objective of this work is to know and make a didactic proposal on how to learn and teach democratic values and concepts related to democracy in a first of baccalaureate class through the theme of Contemporary History, and with the most democratic management possible of the classroom. To do this, it will combine bibliographic research with own didactic creation. From this point on, a didactic proposal based on work for projects in cooperative work teams in the classroom will be developed from the perspective of curricular contents and from the point of view of the work of democratic values and democratic management of the classroom. This proposal will respond to the current needs of a society that is in the midst of a crisis of democratic values and in which the role of teaching History as a vehicle for reflecting on the present through the past has been greatly enhanced . ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Valors democràtics ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Gestió democràtica ca
dc.subject.other Reflexió ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Democratic values ca
dc.subject.other History ca
dc.subject.other Democratic management ca
dc.subject.other Reflection ca
dc.subject.other Didactic proposal ca
dc.title Ensenyar cultura democràtica a primer de batxillerat. Una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:06:34Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics