El pensament matemàtic en el primer cicle d’educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Petro Balaguer, Ana Belén
dc.contributor.author Vallespir Carbonell, Marina
dc.date
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2020-02-11T11:59:54Z
dc.date.available 2020-02-11T11:59:54Z
dc.date.issued 2020-02-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150854
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es fa una investigació, a partir d’un marc teòric i d’una proposta d’intervenció dirigida a infants del primer cicle d’educació infantil, és a dir, a infants de zero a tres anys, amb la intenció de trobar evidències i afirmar que els infants, durant els tres primers anys de vida, sí fan ús del pensament lògic-matemàtic. Aquesta investigació inclou un marc teòric, en el qual es pot trobar informació que va des dels diferents significats de pensament fins a quines propostes faciliten l’ús del pensament lògic-matemàtic en infants de zero a tres anys. A més, aquesta investigació també conté una part pràctica que consta de quatre propostes pedagògiques amb les que es poden treballar, a partir de l’experimentació i el joc lliure, gran quantitat de continguts matemàtics. Finalment, també hi trobem un llistat de moments quotidians on de manera espontània també es treballen les matemàtiques. ca
dc.description.abstract [eng] This document is meant to pursue an investigation based on a theoretical framework and a proposal of intervention for kids of the first cycle of childish education. The intention of this investigation is to find evidences to estate that those kids, during the first three years of their life, use the logical and mathematical thinking. This research includes a theoretical framework which information can be from different meanings of thought to proposals that facilitate the use of logical thought-mathematical. Furthermore, this investigation has a practical part consisting in four pedagogical proposals with whom to work, using experimentation and “free play”, a large amount of mathematical contents. Finally, we can also find a list of day to day moments where, in a spontaneous way, kids can also work with mathematics. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Pensament lògic-matemàtic ca
dc.subject.other panera dels tresors ca
dc.subject.other joc heurístic ca
dc.subject.other safates d’experimentació ca
dc.subject.other instal·lacions ca
dc.subject.other Logical mathematical thinking ca
dc.subject.other treasure basket ca
dc.subject.other heuristic play ca
dc.subject.other experimental trays ca
dc.subject.other art installation ca
dc.title El pensament matemàtic en el primer cicle d’educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics