dc.contributor |
Pons Bosch, Jordi |
|
dc.contributor.author |
Ferrer Socias, Mateu |
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-02-13T13:18:18Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150884 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball final de Màster del Professorat és una proposta didàctica –
fonamentada en estudis de cas semblants, documentada teòricament sobre
referències bibliogràfiques, i analitzada críticament– sobre l’aplicabilitat de la
reconstrucció familiar (en tant que estudi genealògic en el seu sentit més ampli) a
l’àmbit escolar. En concret, per al desenvolupament curricular de l’assignatura de
Història de 4t de l’Educació Secundària Obligatòria.
La proposta central gira entorn de l’ús de la genealogia i altres tècniques de
disciplines auxiliars i afins a la història (eixos cronològics i elaboració d’arbres de
família) i l’estudi de cas (entrevistes, recerca d’informació i objectes diversos) com a
excusa per a treballar la Història. Treballarà –mitjançant activitats organitzades en
tres itineraris– els continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals-valors
corresponents que han de permetre assolir els objectius de l’assignatura.
Seguint part dels postulats del mètode inductiu, pretén apropar l’alumnat als
esdeveniments històrics de poc més d’un segle (1900 – 2020) a partir de les
experiència narrada per o sobre familiars directes. D’aquesta manera, s’espera poder
ajudar a superar el salt cronològic entre passat històric i temps present què, per a
l’alumne d’avui, pot esdevenir difícilment salvable.
Finalment, per al professor, pot ser una eina d’ajuda a l’aula, en tant que enriqueix
la seva programació i facilita una material indispensable per arribar a un complet i
divers desenvolupament dels continguts de l’assignatura al llarg del curs. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Reconstrucció familiar |
ca |
dc.subject.other |
Història |
ca |
dc.subject.other |
Instrument didàctic |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge-ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Mètode inductiu |
ca |
dc.title |
La reconstrucció familiar (Genealogia) com a instrument didàctic per a l'ensenyament de la Història. Proposta d'aplicació al currículum de 4rt d'ESC de les lles Balears |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:13:43Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|