La reconstrucció familiar (Genealogia) com a instrument didàctic per a l'ensenyament de la Història. Proposta d'aplicació al currículum de 4rt d'ESC de les lles Balears

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Ferrer Socias, Mateu
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-02-13T13:18:18Z
dc.date.issued 2019-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150884
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball final de Màster del Professorat és una proposta didàctica – fonamentada en estudis de cas semblants, documentada teòricament sobre referències bibliogràfiques, i analitzada críticament– sobre l’aplicabilitat de la reconstrucció familiar (en tant que estudi genealògic en el seu sentit més ampli) a l’àmbit escolar. En concret, per al desenvolupament curricular de l’assignatura de Història de 4t de l’Educació Secundària Obligatòria. La proposta central gira entorn de l’ús de la genealogia i altres tècniques de disciplines auxiliars i afins a la història (eixos cronològics i elaboració d’arbres de família) i l’estudi de cas (entrevistes, recerca d’informació i objectes diversos) com a excusa per a treballar la Història. Treballarà –mitjançant activitats organitzades en tres itineraris– els continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals-valors corresponents que han de permetre assolir els objectius de l’assignatura. Seguint part dels postulats del mètode inductiu, pretén apropar l’alumnat als esdeveniments històrics de poc més d’un segle (1900 – 2020) a partir de les experiència narrada per o sobre familiars directes. D’aquesta manera, s’espera poder ajudar a superar el salt cronològic entre passat històric i temps present què, per a l’alumne d’avui, pot esdevenir difícilment salvable. Finalment, per al professor, pot ser una eina d’ajuda a l’aula, en tant que enriqueix la seva programació i facilita una material indispensable per arribar a un complet i divers desenvolupament dels continguts de l’assignatura al llarg del curs. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Reconstrucció familiar ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Instrument didàctic ca
dc.subject.other Aprenentatge-ensenyament ca
dc.subject.other Mètode inductiu ca
dc.title La reconstrucció familiar (Genealogia) com a instrument didàctic per a l'ensenyament de la Història. Proposta d'aplicació al currículum de 4rt d'ESC de les lles Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:13:43Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics