Anàlisi de la desigualtat de gènere en àmbits stem a secundària

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Barberán Llopis, Juan Manuel
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-03-05T13:03:02Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/150995
dc.description.abstract [cat] Tot i els avenços realitzats els darrers anys i els diferents moviments feministes actuals, la desigualtat de gènere entre homes i dones segueix vigent en diversos àmbits de la vida. Encara existeix la creença de que les dones tenen més habilitats en idiomes o àmbits socials i que els homes en tenen més en tecnologia. Un camp en el qual la desigualtat es manté, i en alguns casos augmenta, és l’àmbit STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Els estudis estadístics demostren que, tot i obtenir resultats semblants a secundària, les dones segueixen escollint més carreres relacionades amb humanitats, ciències socials o ciències de la salut, pel contrari en camps com l’enginyeria i l’arquitectura només el 25% són dones. Part de les raons per les què existeix aquesta diferència de gènere són els estereotips, la compatibilitat laboral-familiar, la manca de referents femenins, les expectatives del resultat o autoeficàcia i l’escàs atractiu de les carreres científiques. A partir de la lectura d’articles i altres materials d’experts i referents en el tema, s’intenten explicar les raons d’aquesta desigualtat. Es fa una mirada al context històric i també a l’estat actual, en el qual la poca participació de les dones en activitats de configuració social, com per exemple el desenvolupament de la tecnologia, és un problema a escala mundial. A partir d’un estudi descriptiu s’intenta fer un anàlisi de l’estat actual en el nostre medi i en l’etapa de secundària. Es comprova que la desigualtat de gènere en àmbits STEM segueix sent present entre els més joves. L’institut és un lloc on la majoria dels adolescents desenvolupen part de la seva identitat social i on prenen la majoria de decisions pel seu futur professional. Per això, al final de l’estudi, es proposen mesures didàctiques que serveixin de guia tant al centre com al professorat per tal d’abordar aquesta problemàtica. Ser conscient de l’existència del problema és la primera part de la solució. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other STEM ca
dc.subject.other Desigualtat ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Estereotips ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.title Anàlisi de la desigualtat de gènere en àmbits stem a secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:08:12Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics