dc.contributor |
Tomás Bergas, Damián
|
|
dc.contributor.author |
Barberán Llopis, Juan Manuel
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-05T13:03:02Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150995 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Tot i els avenços realitzats els darrers anys i els diferents moviments feministes
actuals, la desigualtat de gènere entre homes i dones segueix vigent en diversos
àmbits de la vida. Encara existeix la creença de que les dones tenen més
habilitats en idiomes o àmbits socials i que els homes en tenen més en
tecnologia.
Un camp en el qual la desigualtat es manté, i en alguns casos augmenta, és
l’àmbit STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Els estudis
estadístics demostren que, tot i obtenir resultats semblants a secundària, les
dones segueixen escollint més carreres relacionades amb humanitats, ciències
socials o ciències de la salut, pel contrari en camps com l’enginyeria i
l’arquitectura només el 25% són dones.
Part de les raons per les què existeix aquesta diferència de gènere són els
estereotips, la compatibilitat laboral-familiar, la manca de referents femenins, les
expectatives del resultat o autoeficàcia i l’escàs atractiu de les carreres
científiques.
A partir de la lectura d’articles i altres materials d’experts i referents en el tema,
s’intenten explicar les raons d’aquesta desigualtat. Es fa una mirada al context
històric i també a l’estat actual, en el qual la poca participació de les dones en
activitats de configuració social, com per exemple el desenvolupament de la
tecnologia, és un problema a escala mundial.
A partir d’un estudi descriptiu s’intenta fer un anàlisi de l’estat actual en el nostre
medi i en l’etapa de secundària. Es comprova que la desigualtat de gènere en
àmbits STEM segueix sent present entre els més joves.
L’institut és un lloc on la majoria dels adolescents desenvolupen part de la seva
identitat social i on prenen la majoria de decisions pel seu futur professional. Per
això, al final de l’estudi, es proposen mesures didàctiques que serveixin de guia
tant al centre com al professorat per tal d’abordar aquesta problemàtica. Ser
conscient de l’existència del problema és la primera part de la solució. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
STEM |
ca |
dc.subject.other |
Desigualtat |
ca |
dc.subject.other |
Gènere |
ca |
dc.subject.other |
Estereotips |
ca |
dc.subject.other |
Secundària |
ca |
dc.title |
Anàlisi de la desigualtat de gènere en àmbits stem a secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:08:12Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|