dc.contributor |
Coll Pons, Joan
|
|
dc.contributor.author |
Batlle Pons, Mercè
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-05-12T21:10:16Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/152319 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Des de fa uns anys, les metodologies tradicionals s’han vist qüestionades des
del punt de vista de la seva utilitat pedagògica. Per un costat, es considera que
no preparen l’alumnat per al seu desenvolupament en la societat, és a dir no
els doten de les destreses que els permetran enfrontar les situacions
quotidianes de manera eficient. En addició, no tenen en compte la
heterogeneïtat que ens podem trobar a l’aula, sinó que es pressuposa que tots
els alumnes són iguals i en conseqüència, aprenen de la mateixa manera. Per
aquest motiu, en els darrers anys, estan guanyant pes un tipus de
metodologies anomenades “metodologies actives”, en les quals l’alumne es
converteix en el protagonista del procés d’ensenyament. Però perquè funcionen
aquests tipus de mètodes? La neuroeducació, una nova disciplina producte de
la interacció de la neurociència, la psicologia i la pedagogia, pretén trobar la
base científica darrere el cervell que explica la seva eficiència. En aquest
treball, s’ha volgut analitzar una d’aquestes metodologies des de la perspectiva
neuroeducativa per tal d’entendre quines accions per part del docent
afavoreixen l’aprenentatge de l’alumnat i aplicar-les per aconseguir el seu
desenvolupament integral. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Over the past few years, traditional teaching methodologies have been
questioned from the pedagogic utility viewpoint. On the one hand, it is
considered that they don’t prepare students for their development in our society;
this means that they don’t provide the skills that will allow them to face daily
situations in an efficient way. In addition, it is believed that these methods don’t
take into account the heterogeneity in a class group, but they assume the
homogeneity of all students, and consequently, that all of them learn in the
same way. As a result, in the recent years, those called “active methodologies”,
in which the students become the main subject of the teaching process, are
gaining importance. But, why do these methods work? Neuroeducation, a new
discipline which is the result of the interaction of neuroscience, psychology and
pedagogy, expects to find the scientific basis of the brain which explains its
efficiency. In this thesis, one of these methodologies has been analyzed from
the neuroeducation viewpoint in order to understand which teaching
approaches work out well for the students learning process andapply them to
achieve an entire and appropriate educational development. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
616.8 - Neurologia. Neuropatologia. Sistema nerviós |
ca |
dc.subject.other |
Neuroeducació |
ca |
dc.subject.other |
Metodologies actives |
ca |
dc.subject.other |
Metodologies tradicionals |
ca |
dc.subject.other |
Neuroeducation |
ca |
dc.subject.other |
Active methodologies |
ca |
dc.subject.other |
Traditional methodologies |
ca |
dc.title |
Neurociència aplicada a l'educació |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2019-11-29T10:07:59Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|