La riquesa de les cançons i dels instruments de la música tradicional en el procés d’aprenentatge del segon cicle d’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Bestard Perelló, Rafel
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-05-27T09:21:44Z
dc.date.available 2020-05-27T09:21:44Z
dc.date.issued 2020-05-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152618
dc.description.abstract [cat] Donada la importància del tractament de la música tradicional en els centres escolars per tal de contribuir, tant a la formació integral dels alumnes com en el coneixement de la cultura, es parteix de l’objectiu de fomentar el coneixement d’instruments i cançons de la nostra música, així com la seva conservació per transmetre-la a futures generacions. Per aquest motiu el treball es basa en una fonamentació teòrica que té en compte les arrels musicals de la cultura mallorquina i les línies psicològiques i metodològiques per aplicar als infants. A partir d’aquí, es proposa un recull de recursos per enriquir la cultura musical tradicional dels alumnes de 5è d’Educació Primària des de l’àrea d’Educació Musical. Es presenten unes activitats amb alguns instruments i cançons representatius de la música tradicional per treballar durant el curs escolar coincidint amb les festes i celebracions populars. Aquests recursos poden ser útils per als docents o els pot proporcionar idees per treballar de manera motivadora, dinàmica i significativa perquè es treballa des de la cultura i tradició propera a l’infant. ca
dc.description.abstract [eng] Given the importance of treating traditional music in school centers in order to contribute, both to the integral training of students and to the knowledge of culture, we start from the objective of promoting the knowledge of instruments and songs of our music, as well as its conservation to transmit it to future generations. For this reason the work is based on a theoretical foundation that takes into account the musical roots of Mallorcan culture and the psychological and methodological lines to apply to children. From here, a collection of resources is proposed to enrich the traditional musical culture of the students of 5th of Primary Education from the area of Musical Education. There are some activities with some instruments and songs that are representative of traditional music to work during the school year coinciding with popular festivals and celebrations. These resources can be useful for teachers or can provide them with ideas to work in a motivating, dynamic and meaningful way because they work from the culture and tradition close to the child. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Música tradicional ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Patrimoni ca
dc.subject.other Cançons ca
dc.subject.other Instruments ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.title La riquesa de les cançons i dels instruments de la música tradicional en el procés d’aprenentatge del segon cicle d’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics