dc.contributor |
Riera Jaume, Maria Antònia
|
|
dc.contributor.author |
Catany Blázquez, Margalida
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-02T20:52:32Z |
|
dc.date.available |
2020-06-02T20:52:32Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/152731 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’observació i la documentació constitueixen dues parts inseparables d’un mateix procés.
Per una banda la documentació ens serveix com a eina per a la reflexió i millora de la tasca
educativa, alhora que desenvolupa una funció narrativa i visible de la cultura d’infància. Per
altra banda, l’observació consisteix a focalitzar la mirada des d’aquest interès, sense oblidar-se
de l’escolta i la interpretació, com si es tractés d’un procés circular.
En aquest treball es presenta una primera part més teòrica, on es parla dels conceptes
anteriorment esmentats, centrant el marc conceptual en el procés de documentació i tots els
agents implicats. Agafant com a exemple la trajectòria del CEIP El Martinet, en referència a
aquesta eina pedagògica. Pel que fa a la segona part, és on es desenvolupa el treball de camp,
centrat en l'anàlisi de quatre processos de documentació, que tenen lloc al mateix centre. Tot
això seguint l'esquema que proposa Gino Ferri (2015) sobre l'organització dels suports i les
estratègies que possibiliten la documentació pedagògica |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Observation and documentation compose two inseparable parts of a same process. On the
one hand, documentation gives us a tool for the reflection and the improvement of the
educational task, while developing a narrative and visible function of the childhood's culture.
On the other hand, observation helps us focalizing the point of view from that interest, always
remembering the hearing and the interpretation, like if it was a circular process.
In this work it is showed a first theorical part, in which the previous concepts are discussed
and developed, focusing the conceptual framework in the documentation process and all the
agents involved. Taking as an example the trajectory of the CEIP El Martinet, making reference
to that pedagogical tool. There is a second part where the work is developed, focused on the
analysis of four documental processes that take place in the same center. We have followed the
model proposed by Gino Ferri (2015) about the organisation of supports and strategies that
make pedagogical documentation possible. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Observació, escolta, documentació pedagògica, tècniques de registre, buidatge i selecció, interpretació, escola El Martinet |
ca |
dc.subject.other |
Observation, listening, pedagogical documentation, registration, emptying and selection techniques, interpretation, El Martinet school. |
ca |
dc.title |
El camí que segueix tota documentació pedagògica; un trajecte circular entre l’observació, l’escolta i la interpretació |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|