El camí que segueix tota documentació pedagògica; un trajecte circular entre l’observació, l’escolta i la interpretació

Show simple item record

dc.contributor Riera Jaume, Maria Antònia
dc.contributor.author Catany Blázquez, Margalida
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-06-02T20:52:32Z
dc.date.available 2020-06-02T20:52:32Z
dc.date.issued 2020-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/152731
dc.description.abstract [cat] L’observació i la documentació constitueixen dues parts inseparables d’un mateix procés. Per una banda la documentació ens serveix com a eina per a la reflexió i millora de la tasca educativa, alhora que desenvolupa una funció narrativa i visible de la cultura d’infància. Per altra banda, l’observació consisteix a focalitzar la mirada des d’aquest interès, sense oblidar-se de l’escolta i la interpretació, com si es tractés d’un procés circular. En aquest treball es presenta una primera part més teòrica, on es parla dels conceptes anteriorment esmentats, centrant el marc conceptual en el procés de documentació i tots els agents implicats. Agafant com a exemple la trajectòria del CEIP El Martinet, en referència a aquesta eina pedagògica. Pel que fa a la segona part, és on es desenvolupa el treball de camp, centrat en l'anàlisi de quatre processos de documentació, que tenen lloc al mateix centre. Tot això seguint l'esquema que proposa Gino Ferri (2015) sobre l'organització dels suports i les estratègies que possibiliten la documentació pedagògica ca
dc.description.abstract [eng] Observation and documentation compose two inseparable parts of a same process. On the one hand, documentation gives us a tool for the reflection and the improvement of the educational task, while developing a narrative and visible function of the childhood's culture. On the other hand, observation helps us focalizing the point of view from that interest, always remembering the hearing and the interpretation, like if it was a circular process. In this work it is showed a first theorical part, in which the previous concepts are discussed and developed, focusing the conceptual framework in the documentation process and all the agents involved. Taking as an example the trajectory of the CEIP El Martinet, making reference to that pedagogical tool. There is a second part where the work is developed, focused on the analysis of four documental processes that take place in the same center. We have followed the model proposed by Gino Ferri (2015) about the organisation of supports and strategies that make pedagogical documentation possible. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Observació, escolta, documentació pedagògica, tècniques de registre, buidatge i selecció, interpretació, escola El Martinet ca
dc.subject.other Observation, listening, pedagogical documentation, registration, emptying and selection techniques, interpretation, El Martinet school. ca
dc.title El camí que segueix tota documentació pedagògica; un trajecte circular entre l’observació, l’escolta i la interpretació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics