dc.contributor |
Urbina Ramírez, Santos
|
|
dc.contributor.author |
Martos Sobrino, Laura
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-09T21:41:41Z |
|
dc.date.available |
2020-06-09T21:41:41Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/152825 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball final de grau és un treball d’investigació sobre l’ús de les Tecnologies de la
Informació i la Comunicació a edats primerenques, tant en l’àmbit educatiu com en l’àmbit
familiar de la illa de Mallorca. Abans de començar amb la part d’investigació del treball, es fa
una breu explicació de la introducció de les TIC al Currículum d’Educació Infantil de les Illes
Balears, els beneficis i les dificultats que promouen les noves tecnologies a l’àmbit educatiu,
el canvi que necessiten les aules d’Educació Infantil, no només en l’espai, sinó també en la
metodologia de les activitats, i finalment es veuran els canvis que hi ha hagut entre família i
escola amb l’aparició de les TIC.
Per una banda, la investigació es dirigeix cap a l’ús de les TIC en l’àmbit educatiu d’algunes
escoles de la ciutat de Palma, ja que aquest ha anat augmentant al llarg dels darrers anys des
de l’aparició de la tecnologia. Es realitzaran enquestes de manera presencial als centres del
segon cicle d’Educació Infantil.
Les respostes rebudes pels professionals dels centres es veuran reflectides en gràfics, de
manera visual i acompanyats d’una breu descripció.
Per altra banda, la investigació també es dirigirà cap a l’ús de les TIC en l’àmbit familiar, ja
que el temps d’oci dels infants ha canviat des de l’aparició d’aquests nous recursos. Es
realitzaran enquestes a famílies de diferents barris de la ciutat de Palma per recollir
informació sobre la introducció de les TIC en la estructura familiar.
A partir dels resultats obtinguts de les enquestes s’avaluaran els avantatges i desavantatges
que tenen les TIC en la vida quotidiana dels infants. Els canvis constants que es produeixen en
la tecnologia, l’ús adequat o inadequat d’aquesta, la formació i l’actitud dels professionals per
treballar amb aquests recursos, el coneixement sobre les TIC per part de les famílies, entre
altres, són factors determinants per a l’educació dels infants de 0 a 6 anys en l’actualitat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final degree work is based in an investigation task about the use of research and
communication technologies at first ages, both in the educational and familiar ambit in the
Island of Mallorca. Before starting the research part of the task, first a brief explanation about
the introduction of TIC at the Child Education Resume of the Balearic Island is done, the
advantages and disadvantages promoted by technologies in the educational ambit, the change
needed in the classrooms of Child Education, last, we will see the changes between the family
and the school with the TIC apparition.
In one hand, the investigation is oriented to the use of TIC in some schools from the city of
Palma de Mallorca, due to the increase that those have experienced in the past years, since the
appearance of technology. Inquiries will be made bodily at the second cycle schools of Child
Education.
The answers given by the professionals of those centers will be shown in the graphics,
visually and accompanied with a brief explanation.
In the other hand, the use of the TICs in the familiar ambit will be studied, due to the changes
that technology has inflicted in the leisure time of children, surveys will be conducted for
families of different locations from the city of Palma to gather information about the
introduction of the TIC in the familiar structure.
From the results in these inquiries, an evaluation with the advantages and disadvantages of the
TICs in the daily life of children will be done. Plus the constant changes in technology, the
adequate or inadequate use of this one, the training of professionals to be capable of working
with this resources, the knowledge from the families, etc... Nowadays, those are determinant
factors for the education of children from 0 to 6 years. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.subject.other |
Educació Infantil |
ca |
dc.subject.other |
Família |
ca |
dc.subject.other |
Early Childhood Education |
ca |
dc.subject.other |
Family |
ca |
dc.title |
L’ús de les TIC en l’etapa de 0 a 6 anys en escoles i famílies de Palma (Mallorca) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|