[cat] Amb aquest treball es pretén mostrar els beneficis d’incloure la musicoteràpia a l’educació per assolir l’objectiu general d’aquesta, que és desenvolupar al màxim les competències del subjecte independentment de les seves capacitats cognitives i físiques. Amb l’objectiu de fer veure la musicoteràpia com a eina educativa útil, presentaré un estat de la qüestió i uns estudis de casos a partir d’una recerca bibliogràfica, a més d’unes entrevistes realitzades a musicoterapeutes amb experiència educativa, que ens descobriran el món de la musicoteràpia i el desenvolupament que produeix a l’individu que es troba tant en educació especial com infantil i primària, en aspectes tant fisiològics com psicològics. Dins aquest context farem especial referència als efectes positius de la possible inclusió de la musicoteràpia a l’educació del nostre país.
[eng] This document shows the benefits of including music therapy in the education, in order to achieve its main objective which is the development the competences at the highest of every student, regardless of his cognitive or physical skills. Presenting the music therapy as a useful educational tool, is the main target of this document. I will present several studie of cases from bibliographic researches and some interviews conducted by musicotherapists with educational experience, who will discover us the world of music therapy as well as the development that produces into the kids, in special education, infant and primary school in both physiological and psychological aspects, when this discipline is applied. Within this context we will refer specially, the possible positive aspects of music therapy if enters in the education of our country.