Proposta d’Aprenentatge Basat en Problemes pel treball de la investigació i divulgació de l’ecologia marina a 1r d’ESO

Show simple item record

dc.contributor Sánchez Grande, Eusebi Vicent
dc.contributor.author Tomás Ferrer, Joaquim
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-07-08T07:39:59Z
dc.date.available 2020-07-08T07:39:59Z
dc.date.issued 2019-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153015
dc.description.abstract [cat] La metodologia de l’Aprenentatge Basat en Problemes sorgeix des del corrent pedagògic del constructivisme com a resposta a les necessitats de canvi dins el sistema educatiu. Els canvis recents de la societat tenen una gran repercussió en el món de l’educació. L’ABP permet treballar més a fons una sèrie competències que es troben infrarepresentades dins l’educació “tradicional”. Aquesta metodologia promou que siguin els alumnes el centre del seu propi aprenentatge, i els proporciona les eines i procediments per a que aprenguin a desenvolupar de forma autònoma capacitats com el raonament, el pensament crític, la presa de decisions o la creativitat. Aquest treball pretén indagar en fonts bibliogràfiques per tal de conèixer el funcionament d’aquesta metodologia: en què es basa, com es planteja, com s’aplica, quins avantatges presenta i en quin estat es troba. A partir de l’estudi del marc teòric sobre Aprenentatge Basat en Problemes, el treball té com a objectiu presentar una proposta de projecte per a aplicar aquesta metodologia en el curs de 1r d’ESO de forma interdisciplinària, on en el cas concret engloba les assignatures de biologia, català i matemàtiques. Als alumnes se’ls plantejarà una problemàtica real i propera sobre l’ecologia marina de les nostres illes. El projecte està ideat per a que els alumnes treballin de manera cooperativa i utilitzin el pensament hipotètic-deductiu per a esbrinar la causalitat del problema i arribin a tenir els coneixements i capacitats necessàries per trobar-hi possibles solucions. El projecte conclou amb una sèrie de productes finals que reflecteixin les competències adquirides al llarg d’aquest. La proposta es desenvolupa en un context d’hipotètica aplicació a l’IES Felanitx però està plantejada de tal manera que pugui ser extrapolada a qualsevol Centre de les Illes Balears. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 574 - Ecologia general i biodiversitat ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Problemes ca
dc.subject.other Projectes ca
dc.title Proposta d’Aprenentatge Basat en Problemes pel treball de la investigació i divulgació de l’ecologia marina a 1r d’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2019-11-29T10:50:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record