Igualdad e inclusión social digital

Show simple item record

dc.contributor.author Prado Lima, Miguel Edgardo
dc.date 2007
dc.date.accessioned 2020-07-22T07:24:14Z
dc.date.available 2020-07-22T07:24:14Z
dc.date.issued 2020-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153141
dc.description.abstract [eng] Iberian-­America from 1492 was united definitively and it was always a great challenge for the national rulers, and the international community. In the last years, renovated effort exists to achieve that the population but submerged it achieves the benefits of the development. They conspired against this initiative the territorial great extension, the access difficulties, of the population, to the basic services, stable governments' absence in the region, absence of clear politicians; they finished imposing obstacles difficult to overcome. For these reasons the Latin American sector was delayed in the conquest of the technological new times that the developed world lives. However the Iberian sector has a high growth and socioeconomic stability, what redound in big benefits for its citizens. In the educational aspect, one is living a career stage against clock for the incorporation from ICT to the curricular offer, however the population's sectors exist but vulnerable that require a special attention and they don't always frame in formal traditional system. While in the world exists around 1.100 millions of connected to Internet, in Latin America there are only 88 million users. (Annex III). It is in this field where the investigation was centered having consideration especially ICT and the vulnerable groups in risk of digital social exclusion, the Projects that contemplate this way they. A Guide of Evaluation was also developed that serves as the element of analysis of results, achievement of objectives, and optimization of resources with the purpose of stimulating the diffusion and exchange of the knowledge and the international cooperation, and to assure to the civic inclusion processes to the shared knowledge society. ca
dc.description.abstract [spa] Ibero América desde 1492 quedó unida definitivamente y siempre fue un gran desafío para los gobernantes nacionales, y la comunidad internacional. En los últimos años existe un renovado esfuerzo para lograr que la población mas sumergida logre los beneficios del desarrollo. Conspiraron contra esta iniciativa la gran extensión territorial, las dificultades de acceso de la población, a los servicios básicos, ausencia de gobiernos estables en la región, ausencia de políticas claras, terminaron imponiendo obstáculos difíciles de superar. Por estos motivos el sector latinoamericano se retrasó en la conquista de los nuevos tiempos tecnológicos que vive el mundo desarrollado. Sin embargo el sector Ibérico tiene un alto crecimiento y estabilidad socioeconómica, lo que redundó en grandes beneficios para sus habitantes. En el aspecto educativo, se está viviendo una etapa de carrera contra reloj para la incorporación de TICs a la oferta curricular, sin embargo existen sectores de la población mas vulnerables que requieren una especial atención y no siempre encuadran en sistema formal tradicional. Mientras que en el mundo existen alrededor de 1.100 millones de conectados a Internet, en Latino América sólo hay 88 millones de usuarios. (Anexo III). Es en este campo donde se centró la investigación teniendo en especial consideración las TICs y los grupos vulnerables en riesgo de exclusión social digital, los Proyectos que así los contemplan. También se desarrolló una Guía de Evaluación que servirá como elemento de análisis de resultados, logro de objetivos, y optimización de recursos con la finalidad de estimular la difusión e intercambio del conocimiento y viabilizar la cooperación interinstitucional e internacional, asegurando al ciudadano procesos de inclusión a la sociedad del conocimiento compartido. ca
dc.format application/pdf
dc.format.extent 349 ca
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Inclusió, Social, Digital, Tecnología, Educativa, Metodològic, Evaluació, Projectes ca
dc.subject.other Inclusión, Social, Digital, Tecnología, Educativa, Metodología, Evaluación, Proyectos ca
dc.subject.other Inclusion, Social, Digital, Technologie, Educational, Methodology, Evaluation, Projects ca
dc.title Igualdad e inclusión social digital ca
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.udc 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.ac Didáctica y Organización Escolar ca
dc.contributor.director Salinas Ibáñez, Jesús
dc.contributor.director Pérez García, Adolfina
dc.doctorat Doctorat en Tecnologia Educativa (vigent)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record