[cat] Aquest TFM parteix sobretot de dos objectius que després es desenvolupen. Per una
banda l’estat de la qüestió, que ens permetrà veure la realitat sobre el tema investigat, i
que donarà fruit a una proposta didàctica.
Aquesta proposta, que és la concreció d’una de les 12 unitats creades en el TFM de la
companya Kika Pol, pretén ser un pont entre l’alumnat del primer cicle d’ESO i la
literatura. I més en concret amb la literatura medieval. D’aquesta manera, s’evita aquest
més que probable xoc acadèmic. I per fer-ho, ens basem en la creació d’un joc de rol
que els permetrà conèixer i treballar d’una forma més divertida, obres de caràcter
medieval.
Així doncs, l’alumnat es veu immers en un món medieval amb el qual treballarà a través
d’una selecció de fragments d’obres que s’han convertit en un fenomen cultural. El fet
que l’alumnat comparteixi el coneixement de les històries, personatges, trames...
permetrà una comprensió més hàbil dels coneixements com també el fet de poder
reflexionar sobre tot aquest món medieval.
Després d’haver-ho tocat amb les mans durant el període de pràctiques, com també amb
aquesta investigació, he vist interessant i sobretot necessari, un canvi en els mètodes.
Un canvi que ens permeti ser més pràctics, més coherents i sobretot, ser capaços de
donar facilitats i respostes a les necessitats de l’alumnat d’avui en dia. Canvien els
temps i per tant, han de canviar els mètodes.