dc.contributor |
Ruiz Pérez, Maurici
|
|
dc.contributor.author |
Cabalín Manresa, Eduard
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-19T12:50:25Z |
|
dc.date.available |
2020-11-19T12:50:25Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/154417 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La dinàmica litoral de les Illes Mediterrànies és molt sensible a les alteracions
provocades pel canvi climàtic i les actuacions humanes a la costa. En aquest estudi
s’analitza la variació de la línia de costa de Portocolom (Felanitx, Mallorca) en les
darreres dècades (1989/2019). El treball s’ha realitzat a partir de l’anàlisi de
ortofotografies històriques de l’Instituto Geográfico Nacional amb el programa ArcMap
(Environmental System Research Institute), i les eines de Digital Shoreline Analysis
System (DSAS), de l’U.S. Geological Survey. El DSAS ha permès quantificar els
processos erosius o d’acreció de la zona. Els resultats indiquen que els processos
d’acreció dominen amb una mitjana d’augment en la línia de costa de 3,91 metres, i de
fins a 17,75 metres en el sector septentrional de Portocolom (Es Rivetó). Aquest
processos mostren una projecció futura en la seva tendència que podria modificar les
activitats portuàries de la zona. En concret poria aïllar les embarcacions de de
determinades àrees del port i acabar estancant les aigües de la Cala de Camp Roig.
Això suposa la necessitat per part de les autoritats competents de considerar la dinàmica
natural de la costa com un instrument clau per la gestió sostenible de les activitats
portuàries i recreatives de l’àrea. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The coastal dynamics of the Mediterranean Islands are very sensitive to the alterations
caused by climate change and human actions on the coast. This study analyzes the
variation of the coastline of Portocolom (Felanitx, Mallorca) in recent decades
(1989/2019). The work has been based on the analysis of historical orthophotographs of
the National Geographic Institute with the ArcMap (Environmental System Research
Institute) program, and the tools of the Digital Shoreline Analysis System (DSAS), from
the U.S. Geological Survey. The DSAS has made it possible to quantify the erosive or
accretion processes in the area. The results indicate that the accretion processes
dominate with an average increase in the coastline of 3.91 meters, and up to 17.75
meters in the northern sector of Portocolom (Es Rivetó). These processes show a future
projection in their trend that could modify the port activities in the area. Specifically, it
could isolate boats from certain areas of the port and end up stagnating the waters of
the Cala de Camp Roig. This implies the need for the competent authorities to consider
the natural dynamics of the coast as a key instrument for the sustainable management
of port and recreational activities in the area. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Dinàmica litoral |
ca |
dc.subject.other |
Canvi climàtic |
ca |
dc.subject.other |
Dragat |
ca |
dc.subject.other |
Temporals de llevant |
ca |
dc.subject.other |
Portocolom |
ca |
dc.subject.other |
DSAS |
ca |
dc.subject.other |
Coastal dynamics |
ca |
dc.subject.other |
Climate change |
ca |
dc.subject.other |
Dredging |
ca |
dc.subject.other |
East storms |
ca |
dc.title |
Dinàmica litoral al Migjorn de Mallorca: el cas de Portocolom (Felanitx) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|