[cat] El següent Treball de Fi de Grau es centra a aprofundir en el concepte i les característiques del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) per oferir estratègies i orientació des de l'àmbit educatiu que facilitin la inclusió dels infants amb aquest trastorn dins les aules d'educació ordinària. A més, es té la intenció de fer visible la necessitat d'un canvi no tan sols metodològic, sinó actitudinal per poder veure la inclusió com una realitat assequible i no com una utopia. Des del present treball s'aposta per les metodologies actives, que promouen una educació respectuosa amb les diferents maneres de "conèixer, fer, viure i ser" i posicionen als infants com a protagonistes del seu propi aprenentatge. Aquest fet les converteix en un context idoni per atendre a la diversitat i donar cabuda a tots els infants, inclosos aquells amb TEA. Per això, aquest treball proposa i dissenya un entorn escolar inclusiu basat en "ambients d'aprenentatge" que garanteixi la presència, participació i progrés de tots els alumnes mostrant especial atenció a les necessitats educatives dels infants amb TEA.
[eng] The following Final Bachelor's Project focuses on delving into the concept and characteristics of Autism Spectrum Disorder (ASD) to provide strategies and guidance from the educational field that facilitate the inclusion of children with this disorder in ordinary education classrooms. In addition, it aims at visibilizing the need for a change, not only methodological but also attitudinal, in order to be able to think of inclusion as a possible reality and not as a utopia. This project favours active methodologies that promote a kind of education that remains respectful with the multiple ways of "knowing, doing, living and being", which position the children as protagonists of their own learning process. These methodologies provide an ideal context for attending to diversity and making space for all children, including those with ASD. Therefore, this project proposes and designs an inclusive school setting based on "learning environments" that guarantee the presence, participation, and progress of all students, showing special attention to the educational needs of children with ASD.