[cat] El sistema educatiu del segle XXI passa per un període de canvi, transformació i innovació amb l’objectiu d’establir l’educació inclusiva com a un enfocament educatiu per atendre tots els infants amb les mateixes condicions. En aquest sentit, els professionals de l’educació són els protagonistes per implantar aquest concepte a l’aula. Però, quines percepcions i actituds té el professorat referent a la inclusió dels infants amb NEE? Quines estratègies posen en marxa dins les aules? El present estudi compara les diferents visions que tenen els professionals de les Illes Balears de centres ordinaris en comparació als d’un centre específic. La investigació s’ha fomentat a partir de la realització d’un qüestionari a 69 professionals de l’educació tant de centres ordinaris amb aules d’educació especial o sense, com dels centres d’educació especial. S’ha demostrat que l’educació inclusiva encara és una idea molt teòrica però que afavoreix el desenvolupament dels infants amb necessitats educatives especials.
[eng] The 21st century Educational System starts a new period of changes, transformation and innovation, with the objective of establish the inclusive education as an educational method to attend all the children with the same conditions. In this sense education professionals have the mission to introduce this concept in the classrooms. But what are the perceptions and attitudes that teachers have about the inclusion of children with SEN? What are the strategies that they use inside the classrooms? The present study compares the different visions that professionals in the Balearic Islands have of ordinary school compared to those at special education school. The research has been encouraged from the realization of a survey to 69 education professionals from ordinary schools with special or non-special education classrooms, and special education schools. Inclusive education has been shown to still be a very theoretical idea, but that it benefits the development of children with SEN.