La consciència fonològica lligada al procés lector i escriptor des d’una perspectiva inclusiva

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, Dolors
dc.contributor.author Garcia Genovart, Aina Maria
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-03-10T13:03:40Z
dc.date.available 2021-03-10T13:03:40Z
dc.date.issued 2021-03-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155285
dc.description.abstract [cat] La consciència fonològica és un dels fonaments per a l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura; permet exercitar i potenciar la capacitat per reconèixer i manipular els sons i els diferents elements del llenguatge. Suposa treballar i prendre consciència de les unitats més petites que presenta la llengua oral. En el present treball es recullen estudis empírics de diferents investigadors on s’evidencia la importància del paper de la consciència fonològica per aprendre a llegir i a escriure, fent especial menció al trastorn de dislèxia. Es mostren els aspectes més rellevants que s’han de tenir en compte a l’hora d’entrenar la consciència fonològica amb els infants; i, finalment es planteja una planificació d’activitats organitzada en els subnivells: consciència lèxica, sil·làbica, intrasil·làbica i fonèmica. Es pot concloure que la consciència fonològica és cabdal treballar-la ja a l’etapa d’educació infantil per prevenir dificultats en l’etapa posterior, i és clau per als infants amb dificultats específiques de l’aprenentatge (DEA). ca
dc.description.abstract [eng] Phonological awareness is one of the foundations when learning to read and write. It is the territory that allows and encourages the ability to recognize and utilize sounds and the different elements of language, and it prompts becoming aware of the smaller units of oral language. The present work collects empirical studies from different researchers who have highlighted the crucial role of phonological awareness when learning to read and write, paying special attention to dyslexia. This study shows the most relevant aspects to be taken into account when training phonological awareness with children, and it finishes by proposing an organized plan of activities attending to different sublevels: lexical, syllabic, intrasyllabic, and phonemic awareness. This research concludes by arguing that phonological awareness is an essential task to work at early childhood education in order to prevent difficulties in later stages, and it is fundamental for children with specific language difficulties (SLD). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Consciència fonològica ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Escriptura ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.title La consciència fonològica lligada al procés lector i escriptor des d’una perspectiva inclusiva ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics