[cat] El joc és un mecanisme que desperta curiositat sobre l'ésser humà i ens permet
adquirir capacitats imprescindibles durant tota la vida. En aquest treball s'exposa
la idea d'introduir jocs a l'aula d'un centre educatiu per tal d'aconseguir un
aprenentatge per part de l'alumne. En particular, està centrat en jocs que motiven
l'aprenentatge de l'àmbit lògic i matemàtic i, per tant, enfocats per portar,
especialment, a una aula de matemàtiques de secundària.
En aquest treball s'explica en què consisteix la metodologia ABJ i com fer-ho per
aplicar-la a una aula. Entre d'altres, s'explica la diferència entre ABJ i ludificació,
dos conceptes que es confonen habitualment, els avantatges i inconvenients a
l'hora de portar a terme l'ABJ dins una aula i alguns dels fonaments psicològics
que li donen suport.
L'objectiu principal del treball, és presentar un recull de jocs per tal de poder
portar, a diferents nivells d'una aula de matemàtiques de secundària, i facilitar
així l'ús d'aquesta metodologia a docents que encara no la coneguin. La selecció
de jocs que es proposa conté diferents propostes que es poden dur a l'aula amb
diferents objectius i sobretot, i més important, per treballar continguts diferents.
Finalment, comentar també que al llarg del treball es presenten algunes de les
pautes recomanables per crear o reinventar un joc per portar-lo posteriorment a
l'aula. A més, per facilitar aquesta tasca a futurs docents, es presenta un petit
recull de jocs, no analitzats dins aquest treball, de cara a que altres docents
puguin usar-los directament a l'aula o agafar idees per fer el seu propi joc per
aplicar la metodologia ABJ.