[cat] Aquest treball de fi de grau té la finalitat d’analitzar la importància del treball de l'expressió
corporal i musical a l'etapa d'Educació Infantil. Quan ens referim al concepte corporalitat en
l'àmbit d'aprenentatges musicals, això és degut al fet que conforma el ritme. El ritme és una de
les parts que conforma la música, i per això està molt present a l'ensenyament musical. Dit això,
aquest treball està format des de dos blocs. La primera part es refereix a una contextualització
teòrica, on trobarem diferents referents al camp musical i pedagògic, a més d'una visió de
com es treballa aquesta expressió. La segona part del treball pretén aportar i disposar un seguit
de recursos didàctics a l’abast dels educadors els quals poder dur a terme dins les aules amb
les diverses edats. Aquest recull de propostes segueix uns criteris de creació didàctica, partint
d'un procés d'ensenyament-aprenentatge (E-A) significatiu, vivencial i experimental, enllaçant
aquest enfocament pedagògic amb una visió curricular
[eng] This final degree project responds to the purpose of analyzing the importance of the work of
body and musical expression in the stage of Early Childhood Education. When we refer to the
concept of bodyhood in the field of musical learning, this is because it makes up the rhythm.
The rhythm is one of the parts that make up the music and is therefore very much present in
music teaching. Having said that, this work is made up from two blocks. The first part concerns
a theoretical contextualization, where we will find different references to the musical and
pedagogical field, as well as a view of how this expression is worked. The second part of the
work aims to provide and dispose a number of educational resources available to educators who
can carry out within classrooms with varying ages. This set of proposals follows didactic
creation criteria, starting with a meaningful, vivacial and experimental teaching-learning
process (T-L), linking this pedagogical approach to a curriculum vision.